Aviseringar
Rensa alla

Påverkas vi av bilder på instagram o facebook?


PMR
 PMR

zarah_1997:
Isf om ni påverkas av bilder på andras kroppar gör ni då något för att förändra era egna kroppar pga detta?

De sakerna som jag hatar med min kropp - kan jag inte förändra. Tumme ned


   
SvaraCitera

Tror att alla påverkas mer eller mindre. Genom att ta en bild på sig själv och andra sätter man kanske en norm på hur man bör vara eller se ut, som för vissa kanske leder till att man jämför saker som utseende, beteende m.m. Människan vill ju passa in eller känna att man duger.


   
SvaraCitera

FruLiten:
Jag gör det, ogillar mig själv så tror det är därför jag påverkas av andra bilder. Speciellt tjejer med bra kroppar, blir typ avundsjuk och ogillar min egna kropp mer


   
SvaraCitera

Definitivt inte, har aldrig använt någon av tjänsterna.


   
SvaraCitera

I hope this makes your day ^-^

EDIT: Detta tilldelar jag inte bara kvinnor, utan män också, även fast den här bara handlar om kvinnor så är jag medveten om att män också påverkas av bilder :)) 


   
SvaraCitera

1. Nej, det är irrationellt
2. Varför har man Instagram? Det är ju som bilddagboken fast mindre personligt.


   
SvaraCitera

Enda gången jag påverkas av bilder på instagram är när jag är hungrig och ser en bild på någonting gott, som exempelvis french fries. Då blir jag betydligt hungrigare. 


   
SvaraCitera

Ja det är väl klart. Precis som vi påverkas av vår omgivining i övrigt.


   
SvaraCitera

Inte precis.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nej, påverkas ej. Uppmuntrar det hellre om personen i fråga går igenom någon sorts förändring. 


   
SvaraCitera

FruLiten:
Jag gör det, ogillar mig själv så tror det är därför jag påverkas av andra bilder. Speciellt tjejer med bra kroppar, blir typ avundsjuk och ogillar min egna kropp mer

samma här tråkigt nog 🙁 är jätte jobbigt eftersom jag inte vill tänka så. och samtidigt säger jag till andra att inte bry sig och postar en massa på fb om just kroppsideal och utseendenormen, 


   
SvaraCitera

Jo, det tror jag nog. Jag har en eller två bekanta som blir SPONSRADE (vilket i sig är hur sjukt som helst?!) med prylar från företag, typ, kläder, elektronik, mat/dryck. De i sin tur håller sig väl smala och ser snygga och lyckliga ut för att framhäva prylarna i gott ljus. Jag är inte avundsjuk men det hade ju varit gott med gratisgrejer. Men mig kan ingen köpa! :@

Fast jag har blivit van nu med att tjejerna på bilderna inte är så jävla speciella egentligen -- det är enkelt att ta sina bästa bilder när man är hemma och man kan vinkla låren så de ser smalast ut. Men sen när man ser dem gå på stan så ser de inte så modelliga ut och då ler mitt lilla hjärta i sin varma bröstkorg. Rodnar


   
SvaraCitera

Enda gången jag vet om att jag påverkas är när jag ligger hemma en fredag eller lördag och ser alla bilder folk tar på allt kul de gör. Särskilt när mina vänner lägger upp bilder, då får jag alltid ångest över att jag valde att stanna hemma.
Sen påverkas jag säkert av saker omedvetet också. 


   
SvaraCitera

det tror jag.


   
SvaraCitera

påverkas av allt, dessa grejer är nog ingen väldigt betydande faktor


   
SvaraCitera