Aviseringar
Rensa alla

PayPal hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Fyllt 18 och skaffat ett VISA kort. Vill naturligtvis kunna använda paypal och beställa saker och ting.

Behöver dock hjälp...

Vill då lägga över pengar från mitt bankkonto till paypal men fattar inte hur[party]

----

1. Först och främst under "översikt" står det "Status:Inte verifierad - Bli verifierad" (Detta löser man med att fylla i bankuppgifter etc.) Dock inte gjort ännu. (Behöver jag det?)

2. Sedan finns: Lägg till kredit- eller betalkort, där det står: "Antal aktiva kort som är aktiva på ditt konto: 0" och fortsätter:

Faktureringsadress

Ange den adress dit kontoutdrag skickas för det här kortet. Om ditt bankkortnummer ska kunna bekräftas måste faktureringsadressen vara den som visas på kontoutdragen.

Använd den här adressen som faktureringsadress...

3. Sedan finns "Lägg till ett bankkonto i Sverige"

"Ange ditt namn exakt på samma sätt som det visas på kontoutdraget från banken. Om namnen inte matchar exakt misslyckas överföringen och en returavgift debiteras" samt att man får välja och fylla i:

Bankgiro eller
PlusGiro eller
Inrikes bankkonto...

4. Sist och inte minst vad jag hittat är:

Flytta pengar från ditt bankkonto till ditt PayPal-konto

Du kan överföra pengar från ditt bankkonto i SEK till ditt PayPal-konto på samma sätt som när du gör en inhemsk överföring. Du måste använda ditt PayPal-kundreferensnummer/-ID och skriva det exakt så som det visas nedan.
Steg 1 – Logga in på din bank och gör en inhemsk betalning till PayPal. Följ bankens onlineanvisningar.

Sedan forsätter det med lite siffror som ska användas när man loggat in på banken.

Så vilka av alla dessa (4) KAN/SKA jag fylla i? Och kommer man få något papper hem? Eller sköter sig allt över internet?

Tacksam för svar av någon redan medlem i paypal!


   
Citera
Ämnesstartare

laggar28:

1. Först och främst under "översikt" står det "Status:Inte verifierad - Bli verifierad" (Detta löser man med att fylla i bankuppgifter etc.) Dock inte gjort ännu. (Behöver jag det?)

Ja

laggar28:

2. Sedan finns: Lägg till kredit- eller betalkort, där det står: "Antal aktiva kort som är aktiva på ditt konto: 0" och fortsätter:

Det här måste du också göra. Alltså lägga till ditt kreditkort.

Både steg 1 och 2 kommer ta ett par dagar att verifiera innan du sedan kan använda dig av tjänsten.

laggar28:

3. Sedan finns "Lägg till ett bankkonto i Sverige"

laggar28:

4. Sist och inte minst vad jag hittat är:

Dessa ska inte behöva göras. Du har ju redan kreditkortet.

laggar28:

Eller sköter sig allt över internet?

Allt sköts via internet.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

laggar28:

1. Först och främst under "översikt" står det "Status:Inte verifierad - Bli verifierad" (Detta löser man med att fylla i bankuppgifter etc.) Dock inte gjort ännu. (Behöver jag det?)

Menar du tex kortnummer med bankuppgifter? Alltså att du kopplar ditt kort till kontot?

För sedan tar det några dagar att verifiera kortet när du väl har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Det här måste du också göra. Alltså lägga till ditt kreditkort.

Om du vill utöka gränsen på uttag ifrån ditt paypal konto, ja.
Utan ett verifierat kreditkort så är gränsen på runt 9000 kronor.
När du är uppe i detta så kan du inte ta ut mer pengar från kontot, om du inte har ett kreditkort verifierat.

Statslös:

Dessa ska inte behöva göras. Du har ju redan kreditkortet.

Vill han ha ut pengarna från paypalkontot så bör han lägga till bankkonto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack på er [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha:

Om du vill utöka gränsen på uttag ifrån ditt paypal konto, ja.

Eller om man vill handla smidigt, utan att behöva ha sin bankdosa till hands. Jag handlar med kreditkort istället för internetbank så ofta det går.

Viha:

Vill han ha ut pengarna från paypalkontot så bör han lägga till bankkonto.

Nu ser jag iofs ingen anledning att ha ett bankkonto kopplat till Paypal så vida man inte säljer varor eller annat till kunder utomlands.

På TS verkar det som att han vill kunna betala med Paypal, och då räcker kreditkortet gott och väl.

Att verifiera sitt bankkonto är om inte jag missminner mig, en ännu längre och jobbigare procedur. Först ska Paypal sätta in en summa på ens konto, och sen får man vänta tills den kommer in för att sedan bekräfta och ange summan som bekräftelsekod. Eller så har de ändrat rutiner? Det var länge sedan jag gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Eller om man vill handla smidigt, utan att behöva ha sin bankdosa till hands. Jag handlar med kreditkort istället för internetbank så ofta det går.

Exakt.

Statslös:

Nu ser jag iofs ingen anledning att ha ett bankkonto kopplat till Paypal så vida man inte säljer varor eller annat till kunder utomlands.

På TS verkar det som att han vill kunna betala med Paypal, och då räcker kreditkortet gott och väl.

Att verifiera sitt bankkonto är om inte jag missminner mig, en ännu längre och jobbigare procedur. Först ska Paypal sätta in en summa på ens konto, och sen får man vänta tills den kommer in för att sedan bekräfta och ange summan som bekräftelsekod. Eller så har de ändrat rutiner? Det var länge sedan jag gjorde det.

Sant. Om TS inte har avsikt att sälja något behöver han inte koppla sitt bankkonto till sitt paypalkonto.

Det var inte så svårt, faktiskt.
Det hela tog någon dag bara, men det är samma procedur.
Kan vara så att dom ändrat nu dock, det var trots allt väldigt många år sedan jag skaffade mitt konto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar beställa på faktura.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Det var länge sedan jag gjorde det.

Nu är allt klart, men saknar bara att göra en överföring. Det ända sättet om jag förstår att få över pengar är genom faktura eller logga in på min bank (handelsbanken) och överföra... Tydligen står det bankgiro, men var gör jag en insättning för det på handelsbanken? (Orka gå ner till banken och göra en instättning)

Image Så var bör jag trycka? Eller måste jag på något sätt aktivera bankgiro?

Mottagare PayPal Pte. Ltd.
Bank SE Banken, Stockholm
BankGiro Nummer XXXXXXXXXXXX
Överförings-ID XXXXXXXXXXXX

Autogiro är väl inte samma sak som bankgiro.

Låter som en noob :O Men lite rädd när det gäller verkligheten xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Brukar beställa på faktura.

Viha:

Exakt.

Statslös:

Eller om man vill handla smidigt

Kviq:

Menar du tex kortnummer med bankuppgifter?

Ingen som vet det sista :P?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

laggar28:

Ingen som vet det sista :P?

Sista?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt näst senaste inlägg i denna tråd (tredje upp med det här) xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte bara inflika med att PayPal är jättebra när man använder det för att betala saker online (speciellt utomlands osv) men endast om man har så att de drar pengaran direkt från ditt Visa/MasterCard. Pga att Paypal inte är en bank finns det få lagar som skyddar dig så att ha några pengar alls på ditt paypal konto är inte att rekommendera, de kan även utan vidare låsa ditt konto (som de tex gjorde med Minecraft-skaparens).

Det kostar även sanslösa procenttal att överföra pengar från ditt paypal till ditt bankkonto så undvik att ha pengar på ditt paypalkonto.


   
SvaraCitera