Aviseringar
Rensa alla

Pedagogik


Ämnesstartare

saturn:

Då det är en hel kurs så är det ju rätt mycket man ska kunna..

Varför läsa in en hel kurs på en vecka? [chocked]


   
SvaraCitera

saturn:

Engelska B

Skaffa dig en grammatikbok från närmaste bibliotek, läs in den dag och natt. Ordförråd må inte göra så mycket åt utöver att kika på mängder av engelska filmer (naturligtvis utan svensk text).
Gå igenom engelsktexter från gamla högskoleprov, kanske. Dock tenderar de inte vara så komplicerade om mitt minne ej spelar mig spel, vet ej om de är i nivå med EnB.


   
SvaraCitera

Dock orkar man vanligen inte intensivstudera dag och natt. Du kan börja med att blockera sidor man förspiller tid på, såsom UM och Facebook och dylika sidor, för att undvika distrahering.


   
SvaraCitera

saturn:

Går ej, men tack osv

klart det går

läs böcker istället för gloslistor. eller skriv meningar med glosorna istället för att tryck in dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Dock orkar man vanligen inte intensivstudera dag och natt. Du kan börja med att blockera sidor man förspiller tid på, såsom UM och Facebook och dylika sidor, för att undvika distrahering.

Man borde ju göra det. Men sedan har jag inte endast engelskan att ta tag i utan har även prov och två redovisningar nästa vecka + projektarbete. Är mästaren på att skjuta upp saker! Måste även läsa en massa ur Vredens Druvor buhu

internet:

läs böcker istället för gloslistor. eller skriv meningar med glosorna istället för att tryck in dem.

Ja jo det kan man göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera