Aviseringar
Rensa alla

Pedofiler, samhällets utbölingar?


vhfaj:

Men döh! Psykologer hjälper inte ett skit. Det enda de gör att de är duktiga på att prata.

Pfft. Psykologer är bra sålänge man hamnar hos rätt psykolog. Och rätt sorts psykolog förstås, finns ju massa olika som sysslar med KBT och allt vad det är.

vhfaj:

Jag har aldrig begått något brått, det "värsta" jag gjort var att jag smiskade min lillasyster en gång. Men det var väldigt kort och hon tog inte illa upp på något sätt.

Öh, okej [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

om man är homopeddo då??[blush]

Image
[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha är du pedofil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Det är ingen sjukdom som många tror utan en läggning, ungefär som homosexualitet.

Du har delvis rätt. Man brukar dela upp pedofili i två olika grupper: en som ett sjukligt betende och den andra som icke sjukligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Och rätt sorts psykolog förstås, finns ju massa olika som sysslar med KBT och allt vad det är.

Vad kan en psykolog göra? Prata. Inget mer.

Kilowatt:

Öh, okej

Det var bara fem-sex daskar över hennes jeansrumpa. Men det var en otroligt stark dragningskraft då hon bodde hos mig i två-tre veckor. Tanken att göra något mer har inte ens slagit mig, hon fick sova i min säng under dessa veckor och jag campade på tv-soffan... men just att spanka henne var helt oemotståndligt. Fast samtidigt läskigt, för man vet ju hur det kan bli om det uppfattas fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Det var bara fem-sex daskar över hennes jeansrumpa. Men det var en otroligt stark dragningskraft då hon bodde hos mig i två-tre veckor.

brinn i helvete jävla idiot [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

hål

nä, lite för stort hål för min smak[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

brinn i helvete jävla idiot

Sluta överdriv. Hon hade inte ens något emot det. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Sluta överdriv. Hon hade inte ens något emot det. [wink]

tror du att hon förstår det? åh kuul nu ska jag ut o våldta bebisar, de kan inte säga emot ju!!! skitbra argument!!

hoppas att du trollar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

hur ska samhället hjälpa pedofiler?

skott i pannan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

tror du att hon förstår det? åh kuul nu ska jag ut o våldta bebisar, de kan inte säga emot ju!!! skitbra argument!! hoppas att du trollar..

Hon är inte en bebis, hon är 15 år. Hon ser väldigt bra ut också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Det är ingen sjukdom som många tror

Tekniskt sett är det klassat som en störning enligt både DSM-IV och WHO. Nu kan ju sådant ändras, men som det är nu ser den medicinska världen det som en störning. Och nej, pedofili är inte en läggning. Sexuell böjelse kan du nog säga, men det är inte en läggning då läggning specifikt refererar till vilket kön man tänder på. Sedan har ju givetvis pedofiler också en läggning, men det är en annan femma.

vhfaj:

Till skillnad från homonissar har dock pedofiler en läggning som kan skada andra människor, så de döms ut av samhället.

Huh? Både homosexuella, heterosexuella och pedofiler (oavsett läggning) kan begå sexualbrott och dylikt.

vhfaj:

Så frågan är, hur ska samhället hjälpa pedofiler?

Sluta stigmatisera dem, sluta kalla alla som begår sexualbrott mot minderåriga för pedofiler, uppmärksamma allmänheten på skillnaden mellan pedofil och barnvåldtäktsman, sluta jaga tankebrottslingar och så vidare.

vhfaj:

Problemet är bara att det inte finns någon "hjälp".

Klart det finns hjälp. Skulle gissa på att de flesta pedofiler mår piss över sin läggning eftersom de inte kan leva ut sin sexualitet. Dessa kan behöva hjälp för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt. De pedofiler (och icke-pedofiler) som begår sexualbrott tenderar nog att inte heller vara helt friska i huvudet, och jag skulle gissa på att man kan hjälpa dem förebyggande att inte leva ut sina fantasier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Sexuell böjelse kan du nog säga, men det är inte en läggning då läggning specifikt refererar till vilket kön man tänder på. Sedan har ju givetvis pedofiler också en läggning, men det är en annan femma.

Ordbajseri.

Stringburka:

Huh? Både homosexuella, heterosexuella och pedofiler (oavsett läggning) kan begå sexualbrott och dylikt.

Jo, men om pedofiler lever ut sina fantasier begår de brott till skillnad från homosexuella.

Stringburka:

Sluta stigmatisera dem, sluta kalla alla som begår sexualbrott mot minderåriga för pedofiler, uppmärksamma allmänheten på skillnaden mellan pedofil och barnvåldtäktsman, sluta jaga tankebrottslingar och så vidare.

Håller med tror jag, men du inser väl att det inte kommer hända under vår livstid?

Stringburka:

Klart det finns hjälp.

Nej. Psykologer som sitter och pratar om vad de lärt sig på kurser är ingen hjälp.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Vad kan en psykolog göra? Prata. Inget mer.

Ptja, prat kan leda till att a) pedofilen får prata av sig, b) pedofilen får hjälp med att hitta strategier för att klara av vardagen, undvika att nånting händer och helt enkelt leva med sin läggning och c) medicinera vid behov.

vhfaj:

Det var bara fem-sex daskar över hennes jeansrumpa. Men det var en otroligt stark dragningskraft då hon bodde hos mig i två-tre veckor. Tanken att göra något mer har inte ens slagit mig, hon fick sova i min säng under dessa veckor och jag campade på tv-soffan... men just att spanka henne var helt oemotståndligt. Fast samtidigt läskigt, för man vet ju hur det kan bli om det uppfattas fel.

Sök hjälp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Ptja, prat kan leda till att a) pedofilen får prata av sig, b) pedofilen får hjälp med att hitta strategier för att klara av vardagen, undvika att nånting händer och helt enkelt leva med sin läggning och c) medicinera vid behov.

Inget av det där bör klassas som "hjälp". Faktum är att det enda val man har är att "hålla sig". Stålsättning är dock ingen omöjlighet förstås.

Kilowatt:

Sök hjälp

Lägg av, hon tog som sagt inte illa upp på något sätt och jag fick njuta lite. [wink]


   
SvaraCitera