Aviseringar
Rensa alla

Pendla eller distans


Ämnesstartare

Jag är i ungefär samma sits om inte värre.
Jag studerar på Gotlands Högskola som jag började med i Augusti 2009.
Innan bodde jag i Göteborg så jag fick ju givetvis flytta hit, problemet var ju att jag lämnade en flickvän kvar.

Jag åkte i väg den 22:e augusti och träffade henne inte förrän den 11:e december och kan säga att det varit otroligt jobbigt i många fall.
Och nu tänker ja inte bara på sex utan på fysik/emotionell närhet över huvud taget. Man inser hur mycket bara en enkel kram skulle göra.

Jag ska vara ärlig mot dig och säga att många förhållanden här har skitit sig. Lite då och då hör jag om personer i min klass eller skola vars förhållanden har krasat på grund av avståndet.
Ändå bor många i Stockholm och runtom och träffar sina motsvarande lite då och då.
En kompis tex gjorde valet att hoppa av skolan för att hans tjej inte klarade av det vilket jag tyckte var vansinnigt.

Jag tycker dock det viktigaste är att du satsar på din utbildning.
Är det så att din tjej inte samtycker så hej - då kanske hon inte är mogen för ert förhållande. Det är nämligen så att som par så får man stå ut med saker, men det är det som håller en tillsammans.

Att min tjej håller kvar trots att vi bara kommer träffas en gång var 4-5 månad gör att jag vet att hon älskar mig och är det är det viktiga.
Men är det så att hon kräver att jag ska hoppa av eller något så är det slut, för jag tänker inte ge upp mina drömmar och min framtid för en otålig tjej.
Vill hon vara med i min framtid så får hon välja det.

Ungefär så tycker jag att du ska tänka.
Kanske är det här ett bra sätt för er att testa hur starka era band är.
Klarar hon inte det så kanske hon inte är för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar!
Jag ska ge lite respons nu till vad jag har bestämt mig för.

Jag känner att det bara är att köra på och testa pendla åtminstone första terminen. Jag är inte en sån som ger upp utan att testa. Med lite tur så blir det kanske så att jag fixar ett par vänner där borta som jag kan sova hos då och då så att jag inte missar alldeles för mycket av det sociala.

Sen under pendlandet så lär jag ju åtminstone få gott om tid åt pluggandet! Men känner jag att antingen mina studier försämras av det eller att jag blir utan vänner helt och hållet så blir det nog flytt. Men vi märker nog hur det går snart [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera