Aviseringar
Rensa alla

Penetrationsdebut vs Oskuld


mynona:

fitta har i sig en negativ klang: det kan användas som skällsord, så som när man säger "din jävla fitta". det hänger samman med misogynin. kuk används inte som ett negativt ord, snarare säger man att någon har stake i sig för att beskriva mod. att slicka fitta är att fokusera på kvinnans njutning och i förlängningen att "betjäna/underkasta" sig en kvinna. undermedveten misogyni

synd att saker ska ha negativ klang på svenska.

på engelska kan man säga "i love to be deep inside of you my little slut" och tjejer gillar det

på svenska blir det bara förnedrande? slampa eller hora Förvirrad


   
SvaraCitera

lmaomynigga: på engelska kan man säga "i love to be deep inside of you my little slut" och tjejer gillar det

men för i.... det är det verkligen inte alla tjejer som gör och det låter inte ett dugg bättre på engelska. att det ses som mindre accepterat här är att vi generellt har kommit längre än usa när det gäller feminism.


   
SvaraCitera

isola: men för i.... det är det verkligen inte alla tjejer som gör och det låter inte ett dugg bättre på engelska. att det ses som mindre accepterat här är att vi generellt har kommit längre än usa när det gäller feminism.

vad har usa med saken att göra? eller feminism? 


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

vad har usa med saken att göra? eller feminism? 

tog för givet att du syftade på ett engelsktalande land. men ja det finns ju folk som går över till engelska när det ska dirtytalkas. antagligen tycker de tjejer som tycker om detta (för det finns säkert någon som tycker att det är festligt att gå över till engelska i sängen) tycker väl inte att det är så allvarligt menat när det sägs på engelska.


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

folk i öst var allmänt mer förtryckta bara

jaså, jag trodde du visste något specifikt. hade gärna velat få höra, det är ett starkt intresseområde för mig - jag kan nog göra en "bildad gissning" om Bulgarien och Polen men vill inte nöja mig med det. Jag vet inte om jag kan hålla med, folk var ordentligt förtryckta även i Västeuropa före franska revolutionen, låt vara att Ryssland är ett extremt exempel på hur långt man drev fördumning bland allmänheten. Nuvarande Belgien var tex en av de områden där förtrycket låg så tröstlöst hårt att folk knappt hade förmågan att tänka och jag tror inte att den allmänna kunskapen där var så mycket högre än bland de ryska bönderna, trots alla illegala tryckpressar bland den radikala intelligentian i Bryssel. 

lmaomynigga:

synd att saker ska ha negativ klang på svenska.

på engelska kan man säga "i love to be deep inside of you my little slut" och tjejer gillar det

på svenska blir det bara förnedrande? slampa eller hora Förvirrad

de utrycken används oftast som skällsord på svenska, så kommer de från någon man inte känner väl är det lättast att uppfatta dem så. De kan användas i sexuella sammanhang och uppfattas som smeksamma, men för att befria ordet från negativa konnotationer bör man i så fall helst känna varandra bättre för att undvika att det ska uppfattas som förnedrande.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

du får börja göra det oftare så jag vänjer mig!

tyckte bara att du borde ha vant dig vid det för länge sedan när jag alltid har varit sådan. är det för att jag numera ofta skriver utan versaler kanske? kan försöka leta upp något gammalt inlägg med något ekivokt. 


   
SvaraCitera

det andra är exkluderande för de som inte praktiserar penetrerande sex...

Petros Synthea: Oskuld


   
SvaraCitera

mynona:

tyckte bara att du borde ha vant dig vid det för länge sedan när jag alltid har varit sådan. är det för att jag numera ofta skriver utan versaler kanske? kan försöka leta upp något gammalt inlägg med något ekivokt. 

mina ögon har kanske censurerat mkt av det, eller så har det vällt fram på sistone.


   
SvaraCitera

qazedctgb:
det andra är exkluderande för de som inte praktiserar penetrerande sex...

man kan hitta på andra ord för det i så fall. frågan är egentligen om vi ska ha faktiskt beskrivande begrepp eller något diffust moraliserande som folk ödslar tankeverksamhet på att försöka omtolka och definiera.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

man kan hitta på andra ord för det i så fall. frågan är egentligen om vi ska ha faktiskt beskrivande begrepp eller något diffust moraliserande som folk ödslar tankeverksamhet på att försöka omtolka och definiera.

+1


   
SvaraCitera

Kudhos: "Det var en het sommarkväll som jag möte jake.vi båda var penetrationsdebutanter"

Ha ha ha Mycket glad där fick jag ett gott skratt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Razor:

Ha ha ha Mycket glad där fick jag ett gott skratt.

Blink Vi alla minns när vi mötte X sommaren i city nittonhundranitti och gjorde vår penetrationsdebut


   
SvaraCitera

Räknar mig som oskuld trots att jag eventuellt blivit penetrerad


   
SvaraCitera

mynona:

jaså, jag trodde du visste något specifikt. hade gärna velat få höra, det är ett starkt intresseområde för mig - jag kan nog göra en "bildad gissning" om Bulgarien och Polen men vill inte nöja mig med det. Jag vet inte om jag kan hålla med, folk var ordentligt förtryckta även i Västeuropa före franska revolutionen, låt vara att Ryssland är ett extremt exempel på hur långt man drev fördumning bland allmänheten. Nuvarande Belgien var tex en av de områden där förtrycket låg så tröstlöst hårt att folk knappt hade förmågan att tänka och jag tror inte att den allmänna kunskapen där var så mycket högre än bland de ryska bönderna, trots alla illegala tryckpressar bland den radikala intelligentian i Bryssel. 

de utrycken används oftast som skällsord på svenska, så kommer de från någon man inte känner väl är det lättast att uppfatta dem så. De kan användas i sexuella sammanhang och uppfattas som smeksamma, men för att befria ordet från negativa konnotationer bör man i så fall helst känna varandra bättre för att undvika att det ska uppfattas som förnedrande.

Livsegenskapen avskaffades mycket senare i östeuropa. Är inte så jätteinsatt


   
SvaraCitera

isola:

tog för givet att du syftade på ett engelsktalande land. men ja det finns ju folk som går över till engelska när det ska dirtytalkas. antagligen tycker de tjejer som tycker om detta (för det finns säkert någon som tycker att det är festligt att gå över till engelska i sängen) tycker väl inte att det är så allvarligt menat när det sägs på engelska.

Varför utgår du från att jag ligger med svenska tjejer?


   
SvaraCitera