Aviseringar
Rensa alla

Pengar fattas... (LÄS)!


Paseo:

Ah fast det spelar ingen roll om man sjukanmäler eller ej, har man mycket frånvaro får man mindre studiebidrag.

Det där stämmer inte.


   
SvaraCitera

stomacho:

Jag skulle tycka att du nästa gång använder kontanter, man kan inte lita numera på banker såsom han med capslock skrev.

JAG HAR ALDRIG YTTRAT MIG HURUVIDA MAN BORDE LITA PÅ BANKER ELLER EJ!


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Säker på detta? Ny regel? Min före detta partner var sjukskriven i typ ett och ett halvt år och fick studiebidrag.

Väldigt olika. Vanligtvis får man ej det då, missar man 20% (kan vara 30% nu men väldigt säker på att det är 20%) av skolan eller mer så ska skolan kontakta CSN för att meddela dem om det så att studiebidraget ej ges ut. Skolan får själv avgöra hur man vill göra då.

Paseo:

Ah fast det spelar ingen roll om man sjukanmäler eller ej, har man mycket frånvaro får man mindre studiebidrag.

Har aldrig hört om att man minskar bidraget då utan allt går bort.


   
SvaraCitera

Xisco:

Väldigt olika. Vanligtvis får man ej det då, missar man 20% (kan vara 30% nu men väldigt säker på att det är 20%) av skolan eller mer så ska skolan kontakta CSN för att meddela dem om det så att studiebidraget ej ges ut. Skolan får själv avgöra hur man vill göra då.

Inte längre, det rör sig om "enstaka tillfällen" och allt kapas som sagt.


   
SvaraCitera
Paseo

Jag kanske har fel, men så sa min lärare i alla fall [smile]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Inte längre, det rör sig om "enstaka tillfällen" och allt kapas som sagt.

Kan ha ändrats sen jag gick skola förra året [cute]
Så med andra ord är det individuellt då?
För jag känner en som skolkat en hel del men ännu har inte studiebidraget tagits bort.


   
SvaraCitera

Xisco:

Kan ha ändrats sen jag gick skola förra året

yep 😛

Xisco:

Så med andra ord är det individuellt då?För jag känner en som skolkat en hel del men ännu har inte studiebidraget tagits bort.

Det beror på om skolan anmäler eller ej, de flesta verkar inte göra det.


   
SvaraCitera

Paseo:

Jag kanske har fel, men så sa min lärare i alla fall

I sexan så sa min fröken att även om det inte var några betyg i mellanstadiet så kommer man att få en skriftlig bedömning som följer med en upp i högstadiet, så man måste sköta sig!!!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

JAG HAR ALDRIG YTTRAT MIG HURUVIDA MAN BORDE LITA PÅ BANKER ELLER EJ!

okej, trodde det bara.


   
SvaraCitera
Paseo

Mawns:

I sexan så sa min fröken att även om det inte var några betyg i mellanstadiet så kommer man att få en skriftlig bedömning som följer med en upp i högstadiet, så man måste sköta sig!!!

Haha jaja.
Men hon sa för kanske ett år sedan att det var nya bestämmelser att all typ av frånvaro väger in förutom om man har någon speciell anledning som att man har någon allvarlig sjukdom eller nåt. Samt att det inte försvinner helt utan minskas tills det försvinner helt. Kommer ihåg att jag fick en läskig lapp om det. Fast nog var hon lite virrig och det är jag med.


   
SvaraCitera

Paseo:

Fast nog var hon lite virrig och det är jag med.

Inget fel med att vara virrig. Skulle inte förvåna mig om det var sant iofs.


   
SvaraCitera
Paseo

Mawns:

Inget fel med att vara virrig. Skulle inte förvåna mig om det var sant iofs.

Tanken är skrämmande!!


   
SvaraCitera

stomacho:

okej, trodde det bara.

DU R ANTINGEN 1 SUPERBRA TROLL LR 1 ST SUPERKORKAD UNGE.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

DU R ANTINGEN 1 SUPERBRA TROLL LR 1 ST SUPERKORKAD UNGE.

så förolämpandé...


   
SvaraCitera

stomacho:

så förolämpandé...

Eller så är det en komplimang!


   
SvaraCitera