Aviseringar
Rensa alla

pengar


Ämnesstartare

Hej, vill ha konkreta och SERIÖSA tips hur man kan TÄNKA så att man sparar mer pengar.


   
Citera

Har du ett jobb eller extrajobb? Ett tips är att när du får dina pengar, och det gäller även vecko-/månadspeng/barnbidrag/studiebidrag, dela på det så att du lägger undan 75% får långvarigt sparande och 25% för kortvarigt sparande, alltså för saker du vill köpa den månaden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyendres:
Har du ett jobb eller extrajobb? Ett tips är att när du får dina pengar, och det gäller även vecko-/månadspeng/barnbidrag/studiebidrag, dela på det så att du lägger undan 75% får långvarigt sparande och 25% för kortvarigt sparande, alltså för saker du vill köpa den månaden

Cyendres:
Har du ett jobb eller extrajobb? Ett tips är att när du får dina pengar, och det gäller även vecko-/månadspeng/barnbidrag/studiebidrag, dela på det så att du lägger undan 75% får långvarigt sparande och 25% för kortvarigt sparande, alltså för saker du vill köpa den månaden. 

Hur menar du? har bara 100 kr i veckopeng. Jobbar inte och får 2000kr varje månad.


   
SvaraCitera

Tycker fortfarande att Mcdonalds är det bästa alternativet.. annars barnvakt/kalasvakt idk


   
SvaraCitera

Du får alltså 100 kronor i veckopeng, det blir 400 spänn i månaden som senare blir 4800 per år. Vad du kan göra är ju att sluta köpa små-saker, som t.ex den där godiset vid ICA eller vid cafeterian i skolan något som inte är riktigt nödvändigt.

Försök att fixa ett sommarjobb också och genom det kommer du att tjäna kosing.

 


   
SvaraCitera

adamtensta:

Hur menar du? har bara 100 kr i veckopeng. Jobbar inte och får 2000kr varje månad.

Blir 1575kr för långvarigt sparande då, resten av pengarna för resten av månaden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer tips tack


   
SvaraCitera
dwadw

adamtensta:
Mer tips tack

helvete vad du vill ha tips, skaffa jobb å sluta spendera dina pengar på skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dwadw:

helvete vad du vill ha tips, skaffa jobb å sluta spendera dina pengar på skit.

Du behöver INTE bli arg för fan


   
SvaraCitera

Spendera inte mer pengar än vad du får in, helt enkelt. När jag får månadspeng brukar jag lägga undan ca 25% på ett annat konto som jag inte rör, sen när månaden är slut lägger jag in resten där och börjar om på ny månadspeng Söt


   
SvaraCitera