Aviseringar
Rensa alla

Pengar


Ämnesstartare

var tar alla pengar vägen som ungdommar får? T.ex barnbidrag eller studiebidrag? Vissa betalar sina telefon räkningar själv, men vad händer sen? Var tar resten av alla pengarna vägen?


   
Citera

va?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Du borde väl veta själv va du lägger dina pengar på?


   
SvaraCitera

om du får barnbidrag/studiebidrag så är du bortskämd, det är inte vad det är till för


   
SvaraCitera

när jag fick 1050 kr i månaden betalade jag 300-400 för internet/dator/mobil osv, då var det 600-700kr kvar, 370 gick åt busskort, då var det mindre än 300 kr kvar, åt väl ute och köpte ngt plagg så varom borta efter några dagar

lyxliv1


   
SvaraCitera

Alkohol, kläder och liknande kanske, sedan finns det väl folk som köper en massa datorspel och sånt trams och det kostar väl satan.


   
SvaraCitera

Alkohol, knark, kläder, mat, godis, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
om du får barnbidrag/studiebidrag så är du bortskämd, det är inte vad det är till för

Bortskämd tycker jag inte att jag är, studiebidrag får man för att man studerar på heltid o har närvaro, barnbidrag är en annan sak, det är föräldrarna som ska få de, de är föräldrarna själva som bestämmer ifall dom vill ge sitt barn Pengar har ifrån barnbidraget


   
SvaraCitera

jag köper kläder av mitt barnbidrag och resten köper mammsen och Pappsen! 


   
SvaraCitera

Marrizz: Bortskämd tycker jag inte att jag är, studiebidrag får man för att man studerar på heltid o har närvaro,

Studiebidrag för studier vd högskola osv. är en annan sak givetvis, men bor du hemma hos föräldrar så är dem inte menade för dig


   
SvaraCitera

Spenderade 100% på TV-spel & godis 


   
SvaraCitera

Tobak alkohol och servetter till grunkande


   
SvaraCitera

Mina bidrag till till mina föräldrar för att betala mat och dylikt.


   
SvaraCitera

Järnmamman: grunkande

HjärtaEn mänsklig rättighet


   
SvaraCitera