Aviseringar
Rensa alla

Pengar på en smartphone


Ämnesstartare

aristoteles: cket betalar du sammalagt p

159:- i månaden för abonnemang blir väl runt 1900:- på ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredrikfredrik92:

159:- i månaden för abonnemang blir väl runt 1900:- på ett år.

Jag har en smartphone med 2gb data per månad utan kontrakt. Betalar 600kr per år. Plus kanske 200 för samtal, så totalt ca 800kr per år.


   
SvaraCitera

Ok ^Galen


   
SvaraCitera

Tror precis som Frukt säger att typ ingen nyttjar tekniken man betalat för. Har själv en Samsung Galaxy S5 vilket egentligen är totalt onödigt pga använder den bara till slösurf, wordfeud, quizkampen, sociala nätverk och ibland samtal & sms. Tar bilder med, men tycker nog bilderna blev bättre med S3:an jag hade innan.


   
SvaraCitera

Kort & gott: Skulle nog säga att 2500 räcker för de allra flesta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså de e ganska viktigt för självförtroendet o utstrålningen att man har bra o ganska dyr mobil 

de e int ok alls för en sjlv när man tar fram en billig för typ 100-3000 tusen
man sjunker totalt o ingen kmr sätta sig bredvid en när man mår dåligt.. 

enda gångn de e ok e om de e typ 3310 3210 elr nått som ha sån kultstatus

även matrix mobilerna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag har en smartphone med 2gb data per månad utan kontrakt. Betalar 600kr per år. Plus kanske 200 för samtal, så totalt ca 800kr per år.

Då ligger du nog i väldig underkant mot vad de flesta smartphoneanvändare gör, med tanke på att de flesta använder telefonen som nån slags dator och är uppkopplade jämt och ständigt. Kontantkortssurf måste vara dyrt?
Antar dock att du köpte telefonen för ett antal tusen?

Nej, jag klarar mig utan detta beroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredrikfredrik92: Då ligger du nog i väldig underkant mot vad de flesta smartphoneanvändare gör, med tanke på att de flesta använder telefonen som nån slags dator och är uppkopplade jämt och ständigt.

Jag är uppkopplad 24/7.

fredrikfredrik92: Kontantkortssurf måste vara dyrt?

Som sagt, 600 per år, då får man 2GB/månad. Det är inte så farligt tycker jag.

fredrikfredrik92: Antar dock att du köpte telefonen för ett antal tusen?

Har flera olika, men en billig smartphone kan du få för under 1k. Du behöver ju inte heller köpa en ny, man kan köpa begagnat.


   
SvaraCitera