Aviseringar
Rensa alla

Pengar... (särskillt killar, titta in)


Ämnesstartare

varför har vissa av er (inte alla, jag vet) så svårt för att acceptera pengar från er flickvän? Min kärlek klagar sönder mig om jag vill bjuda på mat, tåg/buss hem eller ifrån mig, köper små presenter osv. Känns som om det är mer accepterat att killar bjuder på allt men verkar inte direkt som om vi tjejer ska få skämma bort er lite vi också. Varför? skulle uppskatta seriösa svar.. kram


   
Citera

Min förra kille lät mer "FAN KVINNA, BETALA SJÄLV NÅGON GÅNG"


   
SvaraCitera

Det ingår väl i mångas manlighetsbild kanske. [zzz]


   
SvaraCitera

är ju bara bra när man inte behöver betala själv


   
SvaraCitera

Könsroller of course.

Mannen ska ha makt = mest pengar, kvinnan minst makt und daler.

Tar mannen emot pengar från kvinnan hamnar han i underläge.

Alltså

Inte ta emot pengar

Om man är dum i huvudet och indoktrinerad dvs.


   
SvaraCitera

är livrädd för att min pojke köpt julklapp åt mig i smyg. vill inte ta emot julklapp om jag inte får ge ngt. och jag har inte köpt åt han. heh. tycker pengar är överskattat i relationer.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Könsroller of course.

Mannen ska ha makt = mest pengar, kvinnan minst makt und daler.

Tar mannen emot pengar från kvinnan hamnar han i underläge.

Alltså

Inte ta emot pengar

Om man är dum i huvudet och indoktrinerad dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju bara bra när man inte behöver betala själv

njee, inte när han vägrar träffa mig för att han inte har råd. Riktigt drygt att inte få träffa den som man älskar mest av allt på jorden för att han inte kan ta emot saker >.<


   
SvaraCitera

angelporcelain:

Riktigt drygt att inte få träffa den som man älskar mest av allt på jorden för att han inte kan ta emot saker >.<

låter lite omoget tycker jag


   
SvaraCitera

angelporcelain:

njee, inte när han vägrar träffa mig för att han inte har råd. Riktigt drygt att inte få träffa den som man älskar mest av allt på jorden för att han inte kan ta emot saker >.<

haha säg att han får låna pengarna då 😛


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

vill inte blanda in pengar överhuvudtaget i den mån den går, vill helst varken bjuda eller bli bjuden på annat än mat, tycker det är jobbigt att känna att jag är skyldig något.


   
SvaraCitera

Zhemchug:

[sad]

[cry]


   
SvaraCitera

För att man vill visa vem som bestämmer, eller har makten. För på nåt sätt är ju ens flickvän ens ägodel. Som en hund, helt enkelt.


   
SvaraCitera

Äppelskrutt:

För att man vill visa vem som bestämmer, eller har makten. För på nåt sätt är ju ens flickvän ens ägodel. Som en hund, helt enkelt.

[confused]


   
SvaraCitera