Aviseringar
Rensa alla

Pepparkakor


Ämnesstartare

Är det normalt att få ett extremt fall av Diarré efter man har slukat i sig ett paket Annas Pepparkakor? Har undrat detta i flera år men har aldrig vågat fråga fram tills nu. Tack för alla svar i förväg!


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet inte om just Annas Pepparkakor och diarré är vanligt. Men det finns ett annat större problem med Annas Pepparkakor - nämligen PALMOLJA!  Arg

Annas Pepparkakor innehåller PALMOLJA, vilket de också bekräftar på denna sida: Annas Pepparkakor: Om Palmolja.

Att sedan forskare kommit fram till att palmolja kan generera CANCER är ju inte bra.

Svenska Dagbladet: Den farliga palmoljan
Raffinerad palmolja innehåller ämnen som framkallar cancer, varnar EU. Palmolja finns i hälften av all världens livsmedelsprodukter. Livsmedelsverket arbetar nu för att EU ska införa stränga gränsvärden. I Italien har palmoljan börjat rensas bort från butikshyllorna.

Sedan kan man se det ur en vegetarisk aspekt - bättre att äta palmolja från växtriket än smör från djurriket, men den delen lämnar jag över till andra att ha åsikter om.  Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner: Sedan kan man se det ur en vegetarisk aspekt - bättre att äta palmolja från växtriket än smör från djurriket, men den delen lämnar jag över till andra att ha åsikter om.

Jag vet inte om orangutangerna skulle hålla med dig om det.

OnT: Känns inte så jättevanligt, men beror väl lite på hur känslig mage du har och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag vet inte om just Annas Pepparkakor och diarré är vanligt. Men det finns ett annat större problem med Annas Pepparkakor - nämligen PALMOLJA!  Arg

Annas Pepparkakor innehåller PALMOLJA, vilket de också bekräftar på denna sida: Annas Pepparkakor: Om Palmolja.

Att sedan forskare kommit fram till att palmolja kan generera CANCER är ju inte bra.

Svenska Dagbladet: Den farliga palmoljan
Raffinerad palmolja innehåller ämnen som framkallar cancer, varnar EU. Palmolja finns i hälften av all världens livsmedelsprodukter. Livsmedelsverket arbetar nu för att EU ska införa stränga gränsvärden. I Italien har palmoljan börjat rensas bort från butikshyllorna.

Sedan kan man se det ur en vegetarisk aspekt - bättre att äta palmolja från växtriket än smör från djurriket, men den delen lämnar jag över till andra att ha åsikter om.  Mycket glad

oh shi, skulle kanske inte krängt en hel burk igår. Hejdå mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Jag vet inte om orangutangerna skulle hålla med dig om det.

OnT: Känns inte så jättevanligt, men beror väl lite på hur känslig mage du har och så

Tack Ruttenfisk för en kommentar som faktiskt svarade på min fråga. Puss och Kram!


   
SvaraCitera

Varför har du valt taggen katter??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koxermen:
Varför har du valt taggen katter??

Det stod att man kunde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får ofta diarré av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, man klarar sig ändå hyfsat på en Annas pepparkakburk men en hel pepparkaksdeg, diarré på ny nivå, satt på toan en halv dag, fick gå hem från skolan eftersom det bara sprutade ut, mitt under genomgången hördes en tystare smäll och jag kände direkt en våt dynga i byxan, ät inte pepparkaksdeg! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gustav_05:
Ja, man klarar sig ändå hyfsat på en Annas pepparkakburk men en hel pepparkaksdeg, diarré på ny nivå, satt på toan en halv dag, fick gå hem från skolan eftersom det bara sprutade ut, mitt under genomgången hördes en tystare smäll och jag kände direkt en våt dynga i byxan, ät inte pepparkaksdeg! 

Uppskattar verkligen detta! Det är alltid tufft att uppleva diarré på skolan. Tack för att du delar med dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Jag vet inte om orangutangerna skulle hålla med dig om det.

Jag vet inte om du missuppfattade mitt inlägg men jag är mycket stor motståndare till allt vad palmolja heter. Oavsett om den är utvunnen i skövlad regnskog som dessvärre drabbar dom stackars orangutangerna i Indonesien och Malaysia eller om den kommer från odlade plantager.

Läs mer på: SaveTheOrangutan.se - Palmolja

I synnerhet som vi har stora odlingar, åtminstone i Sverige, på både Rapsolja och Solrosolja.


   
SvaraCitera

Axel_BJ:
Är det normalt att få ett extremt fall av Diarré efter man har slukat i sig ett paket Annas Pepparkakor? Har undrat detta i flera år men har aldrig vågat fråga fram tills nu. Tack för alla svar i förväg!

Emil_TJ:
Jag får ofta diarré av det!

(svar till båda) Sitter du verkligen och svarar på dina egna trådar? Fan vad patetiskt. Fast... Det är ju synd om dig. Du har ju fruktansvärt tråkigt så det är därför som du skapar dessa trådar? Är det inte sant?
Nu tycker jag bara synd om dig. Stackars liten! Lilla stackare! Hjärta
Jag hoppas inte att jag bryter mot några regler, det är ju det att huvudpoängen är inte att detta troll är ''patetisk'' utan att det är synd om detta stackars troll som har så fruktansvärt tråkigt. Nääh fy så hemskt! Känner för dig! Hjärta


   
SvaraCitera

Jag var nog lite elak, det var dumt av mig. Tycker som sagt att det är hemskt synd om TS som har så tråkigt att han har två konton här där han kan svara sig själv och känna lite medlidande, för sig själv. Snyft alltså, det är för sorgerligt! Stackars liten! Gråter Hjärta

Jag tror att jag borde vara tyst. Det känns ändå bäst så va? Oskyldig


   
SvaraCitera

''

Gustav_05:
Ja, man klarar sig ändå hyfsat på en Annas pepparkakburk men en hel pepparkaksdeg, diarré på ny nivå, satt på toan en halv dag, fick gå hem från skolan eftersom det bara sprutade ut, mitt under genomgången hördes en tystare smäll och jag kände direkt en våt dynga i byxan, ät inte pepparkaksdeg! 

Axel_BJ:

Uppskattar verkligen detta! Det är alltid tufft att uppleva diarré på skolan. Tack för att du delar med dig!

''

Alltså detta, det är ju faktiskt riktigt kul! Jag hoppas att ni har roligt när ni skriver till varandra! XD


   
SvaraCitera

Axel_BJ:

Det stod att man kunde det.

Jag dör


   
SvaraCitera