Aviseringar
Rensa alla

pepparkaksdeg


b1son
Ämnesstartare

är det normalt att

1) äta ett kvarts kilo pepparkaksdeg utan att må illa?

2) när man väl har ätit hela kilot som man köpte enbart för att trycka i sig så mår man jävligt illa men är ändå hungrig och skulle lätt kunna tänka sig att äta några portioner spaghetti carbonara?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, helt normalt.


   
SvaraCitera

På något sätt slinker mat alltid ner efter att man ätit massa sötsaker [tard]. Det är typ olika sorters mättnad..


   
SvaraCitera

älskar det


   
SvaraCitera

Eftersom pepparkaksdeg bara innehåller smör, strösocker, ljus sirap, malen ingefära, malen kanel, malda nejlikor, malen kardemumma, bikarbonat, vetemjöl och vatten så är det totalt ofarligt att äta. Men det är väl som med allt annat - det är inte bra att smälla i sig 1 kilo fläskkarré på fastande mage eller 1 kilo grillchips heller. [wink]


   
SvaraCitera

sluta hetsäta


   
SvaraCitera

kakdeg är så [smile]


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

Angelize:

sluta hetsäta

vad fan är meningen med livet då?!!!?=!?!?!?!?


   
SvaraCitera

Daddy Cool:

det totalt ofarligt att äta.

det är det inte alls. [blush]


   
SvaraCitera

ennie:

det är det inte alls. [blush]

Jag menade att TS inte lär få några skador på kroppen för resten av sitt liv av att smälla i sig 1 kg pepparkaksdeg i jämförelse om han smäller i sig en okänd drog ute på gatan som bevisligen kan ge honom livslånga fysiska eller psykiska skador.

Visst, eftersom vi lever på en förgiftad planet så är kanske allt du smäller i dig mer eller mindre förgiftat av bl a miljögifter men det var inget jag lade in i själva parametern eller ingick i mina spekulationer om ditt framtida hälsotillstånd just på grund av att du smäller i dig 1 kg pepparkaksdeg. På samma sätt har du ingen aning om vad ursprunget är till den pasta, griskött och lök du ev hade ätit senare till din Spaghetti Carbonara. [wink]

Det farligaste i pepparkaksdegen är kanelen som kan ge leverskador. [sad]


   
SvaraCitera

Daddy Cool:

Det farligaste i pepparkaksdegen är kanelen som kan ge leverskador. [sad]

okej jag tror att strösockret är farligt också, och vetemjöl, smör, vatten ifall det är klor i


   
SvaraCitera

älskar degen men ogillar kakorna
fast jag har köpt en kattform. kattkakor ska jag göra.


   
SvaraCitera

böghög:

1)

japp

böghög:

2)

om du spytt mellan måltiderna är det mer möjligt tycker jag. men visst, alla har sina läggningar [confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

ennie:

okej jag tror att strösockret är farligt också,

Vissa påstår att strösocker är "det vita giftet" för kroppen och självklart är det bättre att äta råsocker än vanligt förädlat strösocker. Men å andra sidan är ju strösocker inget annat än ren energi samtidigt som det kanske vore bättre med ex fruksocker.

ennie:

och vetemjöl,

Vetemjöl, då helst fullkornsmjöl, förutsatt att det inte är odlat på förgiftad mark, är som det heter "All säd är bestämd till att nyttjas av människor och djur såsom livets stödjestav". Helst då även med vetegroddarna i mjölet.

ennie:

smör,

Riktigt smör och inget "låtsassmör" som "Lätt & Lagom" är hjärtats drivmotor även om rena oljor som rapsolja och olivolja är lite nyttigare för hjärtat.

ennie:

vatten ifall det är klor i

Vatten är nyttigt och dom påstår även att kloret förhindrar hjärt- o kärlsjukdomar.


   
SvaraCitera