Aviseringar
Rensa alla

Pepparkaksgubbar förbjuds i luciatåget


Ämnesstartare

I denn​a artikel får man läsa om hur pepparkaksgubbar och pepparkakssången förbjuds i luciatåget på en lågstadieskola i Laxå (i mina trakter [wink] dumma semi-närkingar).

Jenny berättar hur det gick till när hon fick beskedet:
– Mio kom hem från skolan och sa: ”Vet du vad? Vi får inte vara pepparkaksgubbar. Och vi får inte sjunga pepparkakssången heller.” Han har sagt att han vill vara pepparkaksgubbe, för han brukar alltid vara det. Och jag sa: Vad säger du? Varför då? ”För att det var någon som kunde ta illa upp”, svarade han.

Är inte detta det fjantigaste ni någonsin sett? [love] Hur kan någon ens backa upp detta?


   
Citera
Ämnesstartare

extremister har alltid skrämt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, vilket satans trams [shake].

"– Då borde vi inte få ha bruna kläder i skolan heller, säger han."
huvudet på spiken [love].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår inte, varför får de inte vara pepparkakor?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avdelning: übertafflig efterkonstruktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja nej grabben var ju bara tio så det är klart att det han sa inte kan vara rätt.
äckliga människa [mad]


   
SvaraCitera
Paseo

ja alltså jag har aldrig ens tänkt i dessa banor, får en känsla av att det är dom som bestämmer såna här knepiga saker som är rasisterna. vem tusan tänker "åh gud jag får inte bjuda på pepparkakor det kan nog folk ta illa upp av bara för människor kan va bruna som pepparkakor". liksom wtf jag har aldrig ens vart nära i min hjärna att jämföra människor med fucking pepparkakor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De borde inte få vara stjärngossar heller.. inte lucia heller. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

De borde inte få vara stjärngossar heller.. inte lucia heller.

Läste stjärtgossar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Läste stjärtgossar

ja tänkte ju på det.. fan viken diskriminering o klä ut sig till bögar? jävla skolor som tillåter barnen att klä ut sig OCH sjunga [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ja tänkte ju på det.. fan viken diskriminering o klä ut sig till bögar? jävla skolor som tillåter barnen att klä ut sig OCH sjunga

Iofs lite bögigt att sjunga, Freddie Mercury var ju bög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Iofs lite bögigt att sjunga, Freddie Mercury var ju bög.

Ja. Alltså.. nu får de väl lägga av med sång i skolorna tycker jag. Annars kanske barnen får HIV? Om det är så de resonerar, lärarna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja. Alltså.. nu får de väl lägga av med sång i skolorna tycker jag. Annars kanske barnen får HIV? Om det är så de resonerar, lärarna..

Ja och har en hiv så måste väl alla ha det?


   
SvaraCitera