Aviseringar
Rensa alla

perfekta världen


inledningsvis avskaffandet av nationer och kön och hierarkier, så småningom avskaffandet av individer, slutligen en medvetandekollaps (big bang) till följd av total informationsteknologisk/cybernetisk erövring/underkastelse av universum - och på den vägen är det.


   
SvaraCitera

Kikre: Hmm, men vad e din syn när ytan  är begränsad? Folkmakten du beskriver blir raserad när alla vill vara på toppen av pyramiden för slippa undgå slakt då världen vi bor på inte kan livnära oss alla ?

ytan är väl inte särskilt begränsad? innan det skulle vara ett problem kan vi säkert kolonsiera månen osv. om det skulle bli ett problem så får väl mänskligheten enas om att sluta avla så mycket barn. 
Det "roliga" är att det du skriver är mer troligt än det jag skriver, helt i onödan.


   
SvaraCitera
reben

vadå de är väl bra som de är


   
SvaraCitera

iskall:

helt orealistiskt som att människor ska kunna flyga med hjälp av öronen osv är väl inte så bidragande men realistiskt i den mån att det vore genomförbart, tycker jag i alla fall.

Syftade på att avskaffa alla kriser och sådant.


   
SvaraCitera
Kikre
Ämnesstartare

iskall:

ytan är väl inte särskilt begränsad? innan det skulle vara ett problem kan vi säkert kolonsiera månen osv. om det skulle bli ett problem så får väl mänskligheten enas om att sluta avla så mycket barn. 
Det "roliga" är att det du skriver är mer troligt än det jag skriver, helt i onödan.

Dock ville jag veta vad ditt alternativ va om/när det händer.Men sluta avla barn. Understood ^^


   
SvaraCitera

Uncivilized: Syftade på att avskaffa alla kriser och sådant.

alla kriser har vi väl skapat själva så det är inte orealistiskt enligt mig, om vi bara ska utgå från rådande maktförutsättningar så kan man ju bara skriva bara typ.. "att *random parti* vinner valet"

Kikre:

Dock ville jag veta vad ditt alternativ va om/när det händer.Men sluta avla barn. Understood ^^

eftersom att det inte behöver hända är det bästa alternativet att se till att det inte händer.


   
SvaraCitera