Aviseringar
Rensa alla

Periodisk fasta


Ämnesstartare

Hej
Såg en dokumentär på svt för ett tag sen om just periodisk fasta. Nu har herren hemma börjat och äter dagens kalorier på 4-6 timmar för att senare fasta 18-20 timmar. Varje dag. 
Jag har inte helt gett mig in i det än, är lite svag för småäta. 
Någon annan här som testat på liknande och kan dela med sig av erfarenheter? 


   
Citera
Ämnesstartare

vill tillägga att diet som paleo förekommer även


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra, det är ramadan imorgon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter så. Vad vill du veta?


   
SvaraCitera
Vision

Själv har jag inte prövat men jag har en vän som kör på det och tydligen märker av väldigt positiva effekter. När vi åt pizza t.ex gav pizzan honom energi medan vi andra blev trötta. Han säger även att han överlag har mycket mer energi och är sällan hungrig. Är lite sugen på att pröva men jag har svårt att äta mycket mat på en gång plus att det känns knepigt av sociala skäl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ett par grymma tvillingar på youtube som kör den dieten. De har lyckats skala av mycket fett och byggt muskler på den. Det är allt jag vet. Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:
Själv har jag inte prövat men jag har en vän som kör på det och tydligen märker av väldigt positiva effekter. När vi åt pizza t.ex gav pizzan honom energi medan vi andra blev trötta. Han säger även att han överlag har mycket mer energi och är sällan hungrig. Är lite sugen på att pröva men jag har svårt att äta mycket mat på en gång plus att det känns knepigt av sociala skäl?

Du behöver inte äta mycket på en gång. Antar att du syftar på Warrior Diet med fyra timmars ätfönster och 20 timmars fastande där man intar större delwn av kaloriintaget vid ett huvudmål.

Dock kan du köra på 8/16-modellen dvs ätfönster på åtta timmar och fasta 16 - upplagt på tex tre huvudmål. Börja äta vid 12-20, fasta till 12 nästkommande dag. Stör inte det sociala, tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: Jag äter så. Vad vill du veta?

Under vilka timmar har du valt att äta? Mår du kroppsligt bättre sen du började äta periodiskt? Har du något problem med magen? (Jag har IBS dessutom och känner att detta kan vara ett hinder mot fasta)

Vision: Är lite sugen på att pröva men jag har svårt att äta mycket mat på en gång plus att det känns knepigt av sociala skäl?

Känner lite såhär också! Delta i middagar med mera känns lite annorlunda under fasta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Under vilka timmar har du valt att äta? Mår du kroppsligt bättre sen du började äta periodiskt? Har du något problem med magen? (Jag har IBS dessutom och känner att detta kan vara ett hinder mot fasta)

Känner lite såhär också! Delta i middagar med mera känns lite annorlunda under fasta.

Äter enligt 8/16. Bryter fastan vid 12, vanligtvis, har ett ätfönster på åtta timmar och börjar fastan vid 20. 
Har ätit så här i några år nu och föredrar det framför "vanligt" sätt. Ja, det har jag, det håller mer mer alert under dagen, bättre fokus osv. Samt att jag får mer ut av min träning. 
Angående magen så nej det har jag ej,  kam inte så mucket om IBS så kan tyvärr inte ge ett exakt svar på den delen. Hur uttrycks IBS för dig? På vilket sätt påverkar det dig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: Börja äta vid 12-20

Äter såhär
2 ggr per dag
1 gång kl 12-13
1 till 18-19
tkr det funkar bra, men äter kanske för lite lr ngt vette fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

periodiskfasta.com/periodisk-fasta/leangains-faq/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

periodiskfasta.com/periodisk-fasta/leangains-faq/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe:
periodiskfasta.com/periodisk-fasta/leangains-faq/ 

haha det går inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: periodiskfasta.com/periodisk-fasta/leangains-faq/

bajs-um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MASSA BRA INFO OM PF

nu då. 


   
SvaraCitera