Aviseringar
Rensa alla

permanent Tinnitus?


Daifu:

bakgrundsljud som väggklockan som tickar

jag hatar när klockan tickar,fick racha på den och kasta den i golvet en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

en kompis fick tinitus, det han hörde var
"I WANNA ROCK!" i en evig loop... då han hade varit på deras konsert...

Fast det är ju bara coolt. (Tills han knäcks men vafan.. ändå xD)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det var tillfälligt borde det inte sitta kvar ännu, men tappa inte hoppet helt. Det suger inte att ha tinnitus heller. De första veckorna är det ganska jobbigt, men du kommer att märka av en del tuffa saker som du inte kunde göra innan när paniken och medvetenheten börjat lägga sig. [y]


   
SvaraCitera

Jag har haft tinnitus i 4 år snart. Jag kan bara säga att det var väldigt jobbigt de första månaderna, jag ville inte leva mer, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men nu tänker jag inte på pipet, är så van att jag faktiskt tycker om det, ja jag vet, det låter konstigt, men det är sant.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Fast det är ju bara coolt.

säg det till han...


   
SvaraCitera

Känner en som har permanent tinnitus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daifu:

Om det suttit i en hel vecka är det nog dessvärre ganska dåliga odds på att ljudet komer att försvinna.

R9__:

Vad jag vet kan tinnitus hålla i sig i veckor eller månader eller också bli permanent.

Dhagor:

Om det var tillfälligt borde det inte sitta kvar ännu

Vad stammer egentligen? Har forsokt lasa allt jag kommer over om det har.. Nar maste man sluta hoppas pa att det kanske kommer att ga over? Ar det nagon som faktiskt vet, helt sakert? Kanske pratat med nagon lakare eller sa? Lakarna som jag pratat med har inte haft nagra direkta svar.

kiggy:

Jag kan bara säga att det var väldigt jobbigt de första månaderna, jag ville inte leva mer, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men nu tänker jag inte på pipet, är så van att jag faktiskt tycker om det, ja jag vet, det låter konstigt, men det är sant.

Hur vanjer man sig? Just nu vill jag seriost bara ga och do. Ingenting kanns roligt och jag ska vara pa mitt livs resa. Funderar pa att packa ihop allt och dra hem :c


   
SvaraCitera

Jag har tinnitus.. det är jävligt jobbigt när jag ska sova-.-' fick det för 2 år sedan...är 14 nu[n] men jag vänjer mig ju och det är inte så högt pipande ljud heller..


   
SvaraCitera

Hade det i ett halvår när jag var 12. Än idag kan det komma tillbaka för en kort stund om jag lyssnat på hög musik eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaffa88:

Hade det i ett halvår när jag var 12

I ett halvar, men sedan forsvann det helt? Hur fick du tinnitus - genom spelning eller typ 'chockljud'?


   
SvaraCitera

typ 9 år nu... men det kanske går över snart! vem vet! [chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera