Aviseringar
Rensa alla

Permanenta eller färga om föst? :S


Ämnesstartare

Jag tänkte permanenta lockar och jag behöver också färga min utväxt. därför funderade jag på i vilken ordning jag borde göra det o.o Någon som vet något?
tack på förhand Carolina [y]


   
Citera

Färga gör man efter.
Annars försvinner färgen av permanentvätskan, och efter permanenten fäster färgen väldigt bra eftersom håret är såsårbart.
Men permanent sliter väldigt väldigt väldigt mycket på håret.
Det är jobbigt att sköta, det blir lätt trassligt men du får inte borsta det.


   
SvaraCitera

Du kommer slita sönder ditt hår.


   
SvaraCitera

Brukar det inte stå på hårfärgen att man ska vänta två veckor emellan permanent och färgning eller något liknande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emulbitt:

Färga gör man efter.
Annars försvinner färgen av permanentvätskan, och efter permanenten fäster färgen väldigt bra eftersom håret är såsårbart.
Men permanent sliter väldigt väldigt väldigt mycket på håret.
Det är jobbigt att sköta, det blir lätt trassligt men du får inte borsta det.

tack för svar =)


   
SvaraCitera

saturn:

Brukar det inte stå på hårfärgen att man ska vänta två veckor emellan permanent och färgning eller något liknande?

Joo, men tänkte göra en innan och frisören sa att det var bäst att färga håret direkt efter, för då får man precis den färgen man vill ha. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emulbitt:

Joo, men tänkte göra en innan och frisören sa att det var bäst att färga håret direkt efter, för då får man precis den färgen man vill ha.

Hur går det ihop [shake] de vill ju inte att man håller på med håret direkt efter permanenten?


   
SvaraCitera

Emulbitt:

Joo, men tänkte göra en innan och frisören sa att det var bäst att färga håret direkt efter, för då får man precis den färgen man vill ha.

Frisören kanske bara ville få in pengarna så snabbt som möjligt?


   
SvaraCitera

saturn:

Frisören kanske bara ville få in pengarna så snabbt som möjligt?

Kanske det.
Men då var hon rätt korkad eftersom jag sa att jag skulle färga håret själv.


   
SvaraCitera

Jag färgade mitt hår två veckor innan permanent, funkade bra. [y]

Efter några månader färgade jag om håret, men det är skitsvårt att göra när man har trassligt, lockigt hår. Jag lyckades på något vänster får färgen jämn ändå, så nu har jag Skånes snyggaste barr. Dold text: Jag bor i Stockholm


   
SvaraCitera