Aviseringar
Rensa alla

Permanentplatta håret?


Ämnesstartare

Hej, jag har väldigt lockigt (tonat 2 ggr) hår men jag plattar det varje dag. Men det är väldigt tjockt och fluffigt och det kan ta upp till 2 timmar att få allting rakt...

Går det att permanentplatta det (vet att man måste tunna ut först) och slippa platta hela tiden? Vet någon ungefär hur mycket det kostar?

TACKSAM FÖR SVAR (och andra tips hehe).


   
Citera
Ämnesstartare

pics or gtfo [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sallysarah:

kan ta upp till 2 timmar att få allting rakt...

Kanske borde testa att byta plattång.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Kanske borde testa att byta plattång.. [crazy]

Ehe nä jag räknade in alla pauser jag tar eftersom mina ben (bokstavligen) alltid blir blåa om jag står upp för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sallysarah:

Ehe nä jag räknade in alla pauser jag tar eftersom mina ben (bokstavligen) alltid blir blåa om jag står upp för länge.

Sitt ner när du plattar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Sitt ner när du plattar då?

Platta utan spegel då eller?


   
SvaraCitera

Det har jag med, lär dig handskas med det när det är lockigt istället? 🙂 Så kan du variera.. mousse o massa, uppsatt i nån nice fluffbulle där bak, där lockarna sticker ut här o var.... klipp en lugg så kan du platta den ist (sån snelugg)

men pics


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sallysarah:

Platta utan spegel då eller?

Ah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Det har jag med, lär dig handskas med det när det är lockigt istället? 🙂 Så kan du variera.. mousse o massa, uppsatt i nån nice fluffbulle där bak, där lockarna sticker ut här o var.... klipp en lugg så kan du platta den ist (sån snelugg)

men pics

Men jag får fula lockar, dom ser nästan ut som... ormar!

Ska se om jag hittar några bra bilder

Oplattat och plattat

tjena.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öööh nu fattar jag noll ursäkta min iq men hur fan får man två bilder i samma inlägg D:

aja plattat här iaf

tja.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår vad du menar .. jag har också lite lockigt hår, som jag absolut hatar, och jag frågade frisören om rakpermanentning, men hon avrådde mig starkt ifrån det. Det sliter galet mycket på håret, då är det bättre att platta det. Men ifall du inte orkar stå så länge finns det ju massa grejer man kan ha i håret efter att man har duschat som ska göra håret rakt utan plattång, dom gör inte det men dom hjälper [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sallysarah:

Platta utan spegel då eller?

Jag plattar håret utan spegel[shake]
Och mitt hår är myycket lockigare är ditt, och mycket längre också[wink]


   
SvaraCitera

Fan vad fint hår du har. 🙁 Gimme.

Men skaffa en till spegel istället, ha den typ på ett skrivbord och sitt framför det. [y]


   
SvaraCitera

Och ja det går permanenta det, men det sliter som fan på håret.
Undvik. [no-no]


   
SvaraCitera

Jag har rakpermanentat [cool]
Funkar obehagligt bra, kostade för mig typ 500 (dock känner jag min frisörska personligen, kanske fick billigare, vet inte)


   
SvaraCitera