Aviseringar
Rensa alla

Personen ovanförs mest maskulina resp feminina sida


mynona

isola: Det är just när man benämner egenskaper som "manliga" eller "kvinnliga"  som det blir usch.

En sådan här lek tror jag rentav kan få folk att upptäcka hur orealistiskt detta med könsnormer är, eftersom de själva vet vad som är (den individuella) orsaken till varför de har den eller den egenskapen, och det inte är av ett könsmässig orsak, och att de ser hur löjligt det är att vissa allmänmänskliga egenskaper ses som reserverade för det ena könet, etcetera med mera Blink

OnT: manligt konfrontativ-aggressiv men också kvinnligt känslosvallandeRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är just när man benämner egenskaper som "manliga" eller "kvinnliga"  som det blir usch.

Var väl inte riktigt det du skrev från början men visst.


   
SvaraCitera
Exner

nöbby:

Var väl inte riktigt det du skrev från början men visst.

Tystnaden som uppstår när man hoppas att Isola ska vara konsekvent och följa en röd tråd.

Tillägg: inget ont menat om dig, Nub. Får själva sådana förhoppningar emellanåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Tystnaden som uppstår när man hoppas att Isola ska vara konsekvent och följa en röd tråd.

:D:D:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Tystnaden som uppstår när man hoppas att Isola ska vara konsekvent och följa en röd tråd.

Tillägg: inget ont menat om dig, Nub. Får själva sådana förhoppningar emellanåt.

😀
 Nädå så tolkade jag det inte ens.


   
SvaraCitera
mynona

Någon blev överhoppad här, tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manl: dominant

kvinnlig: gillar blommor


   
SvaraCitera
penja

kvinnlig: hon e cool

manlig: hon bär speedos på stranden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Tystnaden som uppstår när man hoppas att Isola ska vara konsekvent och följa en röd tråd.

Tillägg: inget ont menat om dig, Nub. Får själva sådana förhoppningar emellanåt.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skall väl göra rätt för sig också:

Penja

Manlig: förståelse för det där med öl

Kvinnlig: vacker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar sport och sprit

gillar att prata


   
SvaraCitera
höna

Kvinnlig: helt omacho

Manly: kaxig ibland å kan va hård mot folk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:

Var väl inte riktigt det du skrev från början men visst.

hur annars tolkar du det att tjejer porträtteras som utseendefixerade och passivaGalen
ps stoppa upp den där dryga attityden någonstans

mynona:

En sådan här lek tror jag rentav kan få folk att upptäcka hur orealistiskt detta med könsnormer är, eftersom de själva vet vad som är (den individuella) orsaken till varför de har den eller den egenskapen, och det inte är av ett könsmässig orsak, och att de ser hur löjligt det är att vissa allmänmänskliga egenskaper ses som reserverade för det ena könet, etcetera med mera Blink

OnT: manligt konfrontativ-aggressiv men också kvinnligt känslosvallandeRodnar

 hyser inte så stora förhoppningar, men man vet ju aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feminin: envis och bestämd
maskulin: säker


   
SvaraCitera