Aviseringar
Rensa alla

personer som inte tvättar sig


Ämnesstartare

hänger hos en kompis och en kille tycker vi ska baka pizza, jag tycker det låter soft men när dem börjar baka så tvättar dem inte händerna eller några redskap, jag känner genast att jag inte vill äta den där pizzan och sätter mig och röker på verandan utanför och röker, det är här jag befinner mig nu samtidigt som jag försöker formulera en artig anledning till att slippa pizzan för mina kompisar accepterar inte ett nej

mmot bakgrund av detta undrar jag varför man i helvete inte sköter sin hygien? allvarligt talat vad är det för fel på dessa människor?     


   
Citera
Ämnesstartare

hade inte brytt mig särskilt mycket tror jag

tänker att vi inte vet var maten vi äter någonstans kommer ifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äckligt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvättar dock sj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker också att det är riktigt äckligt :/ beror lite på vart dom haft fingrarna innan ni började.. tvättat händerna efter toabesök får man iaf hoppas på att dom gjort. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att äta mat andra tillagat, föreställer mig lätt diverse hygieniska brister och blir illamående


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok men kan tänka mig vad ni gjort


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

så länge det ska tillagas är det ju inte så illa ändå... äckligt men det hade kunnat vara mycket värre


   
SvaraCitera
reben

e ksk äcklig men om d e ngn jag känner så ksk jag förväntar mig att do msköter sin hygien s åbrukar ej bry mig jäte mkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äckligt!
   Kommer ihåg när vi skulle använda grillen på en kök-restaurang, man var tvungen att skölja hela bordet med vatten... Så använde de slangen men de hade glömt att ta ur spärren för medel. Så ur slangen kom det både golvmedel och vatten som bara jag märkte och sedan så sa jag det men då hade killen som sköljde grillen satt tillbaka spärren så ingen trodde på mig... Alla käkade handburgare med medel i sig.. Både polarna och de ute i restaurangen. Flera kom inte p.g.a. magsmärtor dagen efter.

Kanske inte så farligt i ditt fall men avråder dig att äta utav det om du äcklas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att jag har mer gemensamt med dem än vad jag har med dig i fallet och jag kan säga att jag hade inte brytt mig nämnvärt ifall det så vart ett lager matrester från valfri rätt på redskapen under tillredningen såtillvida det inte rör sig något som lätt kan skära sig med det man tillagar. Tycker vissa är för fina i kanten. Lite smuts, eller baciller skadar verkligen inte. Att ha det för rent gör inte immunförsvaret gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser att om man ska bygga en pizza från grunden så skall man använda sig av de saker man själv vill bygga pizzan utav. Om man tillagar en pizza så ska det vara en "pizza" inga andra matrester, smuts eller bakterier även om det inte skadar så är det en principfråga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofrächt som fan  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medhåller föregående talare. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Jag anser att om man ska bygga en pizza från grunden så skall man använda sig av de saker man själv vill bygga pizzan utav. Om man tillagar en pizza så ska det vara en "pizza" inga andra matrester, smuts eller bakterier även om det inte skadar så är det en principfråga.

Men helt ärligt, hur mycket rester åker av? Påverkar det smaken? Om inte - varför bry sig? Särskilt ohälsosamt är det inte direkt heller.


   
SvaraCitera