Aviseringar
Rensa alla

Personlighetsstörningar


Ämnesstartare

Infraröd:

Nej.

Det var det jag var lite osäker på. Men vad räknas det som då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Det var det jag var lite osäker på. Men vad räknas det som då?

Ångestrelaterad psykisk sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen just nu, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen PERSONLIGHETSSTÖRNING diagnostiserad,bara diagnostiserad depression när jag va yngre men folk som känner mig+jag själv känner att jag drar jävligt mycke åt borderlinehållet.Har även haft tvångstankar,men inte diagnostiserat,men man känner fan själv om man har tvångstankar O_o (tvångstankar som i att tända och släcka lyset tre gånger,ta på dörrhandtag tre gånger,tre sex eller nio,annars händer d nåt hemskt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Fobisk personlighetsstörning

Kom på att detta är högaktuellt. Jag är inte alls fri från det. Får ångest varje dag för att jag tänker för mycket när jag hamnar i sociala situationer. "Hatar" människor.

fosfor:

Schizotyp personlighetsstörning

Kom på att detta också träder fram rätt mycket... kan längta hur mycket som helst efter en vecka i ensamhet, så att jag kan vara hur konstig jag vill. Behöver inte ta hänsyn, ta ansvar. Kan bara vara, och njuta av vad den faktiska världen och jag själv har att ge mig.

fosfor:

Narcissistisk personlighetsstörning

Älskar mig själv så pass mycket att jag både vill ha kakan och äta den, dvs jag skulle ha sex med mig själv om det gick, dock som tjej eftersom jag är heterosexuell. Låter bara sjukt, men jag är så jävla upprörsd nu.
Har haft en lång diskussion med mina föräldrar om ansvar osv. Jag blir helt förstörd, orkar verkligen inte. En massa kladd om uppfostran och empati huruvida man har det eller ej, nehe jag gör fel. De ska lära mig saker och uppfostra mig nu helt plötsligt.
Det var nog inte riktigt det jag hade tänkt skirva , men nu är jag väldigt tankspridd.

Är så fruktansvärt lat, gör bara saker för egen vinnings skull. Önskar jag hade ett annat tankesätt, mer långsiktigt. Just nu vill jag bara supa och röka hasch, så att jag kan ha det najs... ah, det får nog vänta.. men jag gör det kanske sen.

Läs inte det här inlägget med dömande ögon. Ta inte det här inlägget för ett av mina traditionella. Jag mår bara så jävla illa just nu. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Kom på att detta också träder fram rätt mycket... kan längta hur mycket som helst efter en vecka i ensamhet, så att jag kan vara hur konstig jag vill. Behöver inte ta hänsyn, ta ansvar. Kan bara vara, och njuta av vad den faktiska världen och jag själv har att ge mig.

flytta hemifrån?


   
SvaraCitera

fosfor:

Har ingen personlighetsstörning (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

flytta hemifrån?

Får jävligt bra service hemma. Vårterminen är den sista på gymnasiet, kan inte dissa det med de betyg jag har. Vill nog ändå typ flytta hemifrån så fort som möjligt, men mina föräldrar förutsätter att jag bor här några år till och studerar... Förut ville jag göra naturvetenskaplig karriär, studera högt och doktorera, kanske bli professor. Nu skiter jag i det, eftersom jag har insett att pengaöverflöd inte är något att ha och naturvetenskaplig karriär som den är bara jobbig. Alternativ två är att bli musiker... men jag är för dålig på att binda kontakter för att det skulle fungera. Vill inte spela i någon fjantorkester, utan vill isf ha värsta artistiska supergruppen. Omöjligt. Jag är bra på musik, dålig på människor. Eller inte dålig, men jag har det jobbigt.
Så det jag egentligen mest lockas av är att ha något enkelt skitjobb (fast det orkar jag nog inte heller), så att jag kan försörja mig och bo någonstans ensam och genomgå en emotionell död tills jag inser att jag är klar i knoppen och bildar familj och gr karriär, eller tar jag livet av mig.. eller av mina föräldrar som har så jävla mycket pengar. Men nej, döda kan jag inte. Varken mig själv eller mina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

å

Är som dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte sådär duktig på musik, men resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Är som dig.

Sign.

ennie:

Är som dig.

Mm, vi är gjorda för varandra. Jag tror att om vi båda är 100 % ärliga mot varandra, kan det vara en nyckel till lösningen. Du vet. Inte de andras villkor.
Nu vet jag ju inte allt om dig, men ändå. Känns så. Ibland.

ennie:

Inte sådär duktig på musik

Är nog inte jag heller, egentligen. Bara håller på med det för att det är najs, lätt och jag har gjort det i hela mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Mm, vi är gjorda för varandra. Jag tror att om vi båda är 100 % ärliga mot varandra, kan det vara en nyckel till lösningen. Du vet. Inte de andras villkor.

Ja.

Infraröd:

Nu vet jag ju inte allt om dig, men ändå. Känns så. Ibland.

[love]

[blush] hejdå


   
SvaraCitera

fosfor:

Borderline personlighetsstörning (Du röstade på detta alternativ)

[wink]

Dold text: 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ångestrelaterad psykisk sjukdom.

Ofta, haha psykisk sjukdom? Varför inte personlighetsstörning?

Tözen:

Har även haft tvångstankar,men inte diagnostiserat,men man känner fan själv om man har tvångstankar O_o (tvångstankar som i att tända och släcka lyset tre gånger,ta på dörrhandtag tre gånger,tre sex eller nio,annars händer d nåt hemskt)

Diagnosen (för det du snackar om) är troligen OCD tvångssyndrom, och jag har fått den diganostiserad. Vill du veta om du har det eller inte är du ju bara att ta tester för det etc.. Sök upp läkare bara. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Vill du veta om du har det eller inte är du ju bara att ta tester för det etc.. Sök upp läkare bara.

jag har inte haft nåra tvångstankar på 4 år,så ingen idé att söka hjälp för inte direkt nåt man dör av.


   
SvaraCitera