Aviseringar
Rensa alla

Personlighetstest (MTBI)


Ämnesstartare

Tobbish:

Stämde hyffsat! (Du röstade på detta alternativ)

ISTP. Tycker det stämmer delvis, men på vissa av frågorna hade det varit skönt med en beskrivning. Sen så kändes det som en del av frågorna inte hade någon direkt motsättning mellan svaren, man hade kunnat välja båda utan att kompromissa typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

kör på !!!

Ooooooo!

Sherre:

😮

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Stämde väldigt bra! (Du röstade på detta alternativ)

blev intj. kan lätt erkänna mig vara en irriterande allifrågasättande strateg med vissa asociala drag. det är bara tur att jag inte är extrovert - annars hade jag bara varit en typisk psykopat.

fast lite coolt är det att vara gandalf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extravert (E) 50%
Introvert (I) 50%

Sinnesförnimmelse (S) 30%
Intuition (N) 70%

Tanke (T) 70%
Känsla (F) 30%

Bedömning (J) 70%
Varseblivning (P) 30%

Din MBTI-profil är: ENTJ

KOD : 1011

ENTJ uppfattas ofta som mycket drivande. Den starka sidan är utåtriktad tanke: På ett logiskt sätt ser man till att förverkliga sina visioner. De är ofta snabba att fatta beslut - kan ha svårt att fördra det som kan uppfattas som irrationalitet och vankelmod. I sin ibland extrema uppgiftsorientering driver de sig själva och andra hårt. De tenderar att bortse från att de själva också har legitima icke-rationella behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flera frågor var ju skitkonstiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

De är ofta snabba att fatta beslut

fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

De tenderar att bortse från att de själva också har legitima icke-rationella behov.

också fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extravert (E) 0%
Introvert (I) 100%

Sinnesförnimmelse (S) 45%
Intuition (N) 55%

Tanke (T) 40%
Känsla (F) 60%

Bedömning (J) 50%
Varseblivning (P) 50%

Din MBTI-profil är: INFJ

KOD : 1

INFJ möter andra med stillsam vänlighet och omtanke. Styrkan är inåtvänd intuition: De bygger upp starka personliga visioner om hur man vill att saker ska bli, reflekterar över de djupare innebörderna i det som händer. Omgivningen kan ha svårt att följa med i tankegångarna, som kan uppfattas som abstrakta. Man kan missta sig på den milda fasaden - INFJ håller hårdnackat fast vid sina idéer.


   
SvaraCitera

Extravert (E) 20%
Introvert (I) 80%

Sinnesförnimmelse (S) 40%
Intuition (N) 60%

Tanke (T) 25%
Känsla (F) 75%

Bedömning (J) 50%
Varseblivning (P) 50%

Din MBTI-profil är: INFJ

KOD : 1

INFJ möter andra med stillsam vänlighet och omtanke. Styrkan är inåtvänd intuition: De bygger upp starka personliga visioner om hur man vill att saker ska bli, reflekterar över de djupare innebörderna i det som händer. Omgivningen kan ha svårt att följa med i tankegångarna, som kan uppfattas som abstrakta. Man kan missta sig på den milda fasaden - INFJ håller hårdnackat fast vid sina idéer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

"Preferred partners: ISFJ and ISTJ types."

Åh ska gå på dejter och be alla göra det här testet.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på hur luddiga frågorna var hade jag nog kunnat lika gärna stämplas som ISTP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min profil stämde inte in, speciellt inte den engelska som sade att jag inte kan förstå andras världsbild. Jag tror att förståelse regleras mer av empatisk förmåga vilket jag har, förutom för dem som beter sig elakt mot andra oskyldiga utan att ha något skäl som kan få mig att känna sympatiskt..
Gillar också mysiga hem mer än perfekta som det står att jag skulle sträva efter, men jag är bestämd och logisk/intuitionsdriven. Tänker efter snarare än fattar snabba beslut, vilket nästan är tvärt i mot vad som stod men irriteras av de som velar för mycket och aldrig gör det de ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extravert (E) 60%
Introvert (I) 40%

Sinnesförnimmelse (S) 65%
Intuition (N) 35%

Tanke (T) 65%
Känsla (F) 35%

Bedömning (J) 60%
Varseblivning (P) 40%

Din MBTI-profil är: ESTJ
Slutsats: Stämmer ganska bra.

Allmän information:
Ask any ESTJ what values are most important and valuable for any society and it is more than likely that you will hear “order, tradition and stability”. As members of the SJ “Guardian circle”, people with the ESTJ personality type feel a strong need to belong to something – it can be a family, a community or some other social group. They like “organizing” other people and making ensure that they adhere to the traditions or rules put in place by an authority figure.

As extroverts, ESTJ personalities love connecting to other people and playing active roles in traditional, respected organizations. Family values are also very important to ESTJs and they do their best to nurture and defend them.George Bush ESTJ

People with ESTJ personality type are very dedicated and responsible. An ESTJ will do everything they can to fulfill their duties and meet their promises. People with this personality type respect and promote a good work ethic, and strongly detest cheating or any attempts to cut corners, especially in the workplace. Positions of authority must be earned. Period.

ESTJs are usually strong-willed and not afraid to voice and defend their opinions, even if they are facing a formidable opposition. If, for instance, one of their subordinates is incompetent or simply lazy, the ESTJ will not hesitate to show their wrath. ESTJ personalities will stick to their principles, even if everybody turns against them.

As Sensors (S), ESTJs live in the world of clear and verifiable facts. They are honest and direct, living in the present and taking note of everything that is happening around them. ESTJ personalities tend to have a clear vision and understanding of what is acceptable and what is not – this usually makes ESTJs excellent leaders and managers, even though their subordinates may sometimes complain about the resulting inflexibility. ESTJs find it quite easy to develop and improve various action plans – they are able to make even the most complex project look like a walk in the park.

Due to all these traits, ESTJ personalities are excellent “model citizens”, guardians of the traditions and cornerstones of families and communities. They are very reliable and trustworthy, even though the SJ inflexibility may sometimes hinder their efforts. ESTJs also have a very good sense of what is socially acceptable and always do their best to adhere to that ideal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Citat från min kurslitteratur:

"Det är svårt att avgöra om MBTI kan fungera som någonting mer än ett underhållande sällskapsspel."

Mycket sanningsenligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extravert (E) 20%
Introvert (I) 80%

Sinnesförnimmelse (S) 60%
Intuition (N) 40%

Tanke (T) 35%
Känsla (F) 65%

Bedömning (J) 40%
Varseblivning (P) 60%

Din MBTI-profil är: ISFP
fick inte samma på det engelska har jag för mig


   
SvaraCitera