Aviseringar
Rensa alla

personligt brev


Ämnesstartare

jag har kommit underfund med de svårigheter som finns i att teckna ett personligt, men professionellt, brev som bifogas med övriga uppgifter som är relevanta för potentiell anställning. att vara koncis dock omfattande, personlig dock översiktlig, självframhävande dock ödmjuk må ej vara min grej och det tär på mig att med staplande steg modifiera min text så att de ej tror att de har att göra med en dalifanatiker, som ej passar in i den tjänsten jag ämnar erhålla.

så, mitt yrkande till er är att posta era personliga brev för att giva mig lite verkliga inspirationer.
censurering börs göras.

eller ej, ni kan ignorera, då fortgår min träning i att lära mig utan mentor.


   
Citera
Ämnesstartare

Rekryterare läser oftast bara de första 5 raderna med skärpa och största intresse. Där ska du göra det intryck som skiljer dig från andra kandidater.

Resten är inte svårt att skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.saunderslog.com/2005/11/21/hugh-gallagher-man-of-many-talents/

typ så ska det se ut (det är en fejkad college-ansöken men stilen är bra)


   
SvaraCitera

Tycker inte om att skriva personliga brev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar ba skriva personligt, letar man efter nån mall blir det sällan så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad har salvador dali med din cv å göra?


   
SvaraCitera

Vad är det för jobb du söker? "Hej, jag brinner verkligen för att städa McDonalds lokaler nattetid, dessutom är jag aldrig sjuk och älskar att jobba under extrem stress utan lön", vilket är mer eller mindre vad AF vill ha en till att skriva i sina brevskrivarkurser, passar inte riktigt till alla jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska ju skriva vad man kan/ egenskaper och vad man är bra på.


   
SvaraCitera