Aviseringar
Rensa alla

Personligt brev


ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Har skrivit mitt CV nu och dags för personliga brevet. Har sökt lite på nätet efter mallar och tips mm. men vet fortfarande inte vad jag ska skriva. Är snart 16 år och har inte precis jättemkt erfarenhet...

Ska man skriva intressen som snowboard och dans när man söker caféjobb?

Det svåraste är att börja tycker jag. Alla tipps mottags tacksamt!


   
Citera

   
SvaraCitera

skriv att du är jätte duktig på att göra cupcakes!!!!!!!


   
SvaraCitera
reben

typ vfr just du passar bra t jobbet????++ om du har liknande erfarenhet??????? dra paralleller mellan de dom söker i annonsen t sånt du gjort o hur du e som person ???

ganska ointressant med snowboard skulle jag säga ^_______^ men aa sånt finns d delade meningar om. har aldrig skrivit intressen o hobbies o sånt av förklarliga anledningar


   
SvaraCitera
Åtta

Det personliga brevet är din chans att övertyga företaget om att du kan erbjuda dem någonting, och att de därför ska anställa dig. Fundera ut vad du har att erbjuda som de kan behöva. Kanske har du grymma people skills, kanske har du djupa kunskaper inom försäljning, etc.

Börja med att fundera ut vad tjänsten kräver för egenskaper, och lista sedan ut på vilket sätt du uppfyller dessa. Pluspoäng om du kan bevisa detta på något vis ("När jag sommarjobbade i en kiosk bjöd jag alltid på ett leende med varje köp. Efter att min tid där var över frågade många av stamkunderna efter mig.") Supermegapluspoäng om du kan påvisa mätbara effekter att ditt jobb gett effekt ("Jag införde ett rabattsystem för stammisar som ökade den totala försäljningen med 3%")


   
SvaraCitera
ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Var ska man lägga in referenser, brevet eller CV? ^^


   
SvaraCitera

Hej, här kommer en artikel från CareerBuilder.se om hur man skriver ett bra personligt brev  http://www.careerbuilder.se/s/Personligt%20brev/. Jag håller med de om att det är viktigt att skapa en röd tråd igenom hela brevet så att det är anpassad tjänsten du söker.


   
SvaraCitera