Aviseringar
Rensa alla

PH-värdet i underlivet?


Ämnesstartare

Hej!

Vad är egentligen PH-värdet i underlivet till för? Har penisen också ett PH-värde? Hur märker man hur ens PH-värde är?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Med sådana stickor man leker med på högstadiet

Man ba kör upp dom å vevar runt så äre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gissar att det är runt 5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:
Med sådana stickor man leker med på högstadiet

Man ba kör upp dom å vevar runt så äre

Men märker man inte själv? En kompis skrev till mig förut att hon hade skaffat menskopp och att det kändes så skönt att ha ett balanserad PH-värde i underlivet och jag kan verkligen inte relatera till känslan så därför undrar jag hur det känns. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hatar män


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon menade antagligen hur det känns överlag i fitty. Tamponger torkar ut och bindor stänger in så menskoppen får jättemånga fittys att må bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har du en hyggligt bilig mätare:

http://www.amazon.com/Milwaukee-Instruments-Waterproof-pH-Tester/dp/B002SGKE8W/ref=zg_bs_tab_pd_mg_3/178-7915522-3907943

Den är designad som en dildo för att det ska vara lätt att få upp den och kännas bra. Man kan dock inte slå på så att den vibrerar!


   
SvaraCitera
penja

det mesta har ett ph-värde. Tex citroner är sura, tvål är basiskt. Olika yttre omständigheter kan påverka ph-ämnet i en miljö, och göra att det förändras. I vissa miljöer är detta inte alls bra. Det kan tex ske försurning i skogar och sjöar, vilket leder till att vissa växter ej kan leva där osv. Man kalkar för att få bukt på problemet. 
Sånt som mens och sperma kan göra att ph-värdet i fittan ändras.   Detta kan orsaka klåda, flytningar osv. Därför vill man gärna ha rätt ph-värde. Man behöver inte kontrollera vad man har, men känns det bra äre nog bra.
Fin förklaring, jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja: Därför vill man gärna ha rätt ph-värde.

Vad är rätta fitt-pH då?


   
SvaraCitera
penja

Gasolinerainbow:

Vad är rätta fitt-pH då?

Ingen aning faktiskt. Ska väl vara rätt surt? Kan försöka googla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

Ingen aning faktiskt. Ska väl vara rätt surt? Kan försöka googla. 

3,8-4,2


   
SvaraCitera

Enligt rfsu 3,5-4,5


   
SvaraCitera
penja

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

3,8-4,2

MissBadass:
Enligt rfsu 3,5-4,5

Tja, det säger ju typ samma sak vara att ens intervallet är lite tajtare än det andra. 


   
SvaraCitera

surt som ett rönnbär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin: 3,8-4,2

MissBadass: Enligt rfsu 3,5-4,5

Innebär det att man ska ha citronskivor i fittan om det blir för högt för att återställa?
Ibland blir tjejer så där kletiga i sekretet så att man kan köra in en ståltrådsögla, dra ut och blåsa en såpbubbla av hinnan som finns i ringen. Har det med pH att göra?


   
SvaraCitera