Aviseringar
Rensa alla

Photoshop CS5


Ämnesstartare

Comrade Premier:

PNG är marginellt dyrare i storlek, men väger upp för det i att vara ett mer kraftfullt format. Knappar och lister gör man inte som bilder, ifall man inte vill leka Geocities.

"Datorspråk" är inte riktigt min starka sida.. Blir det bättre kvalité eller vad är skillnaden på PNG och JPG?


   
SvaraCitera

larssonhelen:

"Datorspråk" är inte riktigt min starka sida.. Blir det bättre kvalité eller vad är skillnaden på PNG och JPG?

Sålänge du vrider upp kvaliteten på foton till max när du sparar blir det ingen skillnad. På mindre komplex grafik (färre färger och enklare geometriska mönster) så gör du alltid en vinst i kvalitet per byte ifall du sparar i PNG. Spara i PNG i hög kvalitet ifall du är osäker.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

PNG är marginellt dyrare i storlek, men väger upp för det i att vara ett mer kraftfullt format. Knappar och lister gör man inte som bilder, ifall man inte vill leka Geocities.

Vad skönt att någon skriver exakt det man tänker.


   
SvaraCitera

tevepro:

Vad skönt att någon skriver exakt det man tänker.

Jag tror det mest är det att jag är så fantastisk och du är benägen att hålla med om hur rätt jag är.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Jag tror det mest är det att jag är så fantastisk och du är benägen att hålla med om hur rätt jag är.

Nu förlorade du alla pluspoäng du hade.


   
SvaraCitera

tevepro:

Nu förlorade du alla pluspoäng du hade.

Skönt. Jag vet inte vad jag ska göra med dem.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Skönt. Jag vet inte vad jag ska göra med dem.

Byta in dem mot actionfigurer.


   
SvaraCitera