Aviseringar
Rensa alla

Pick up lines och liknande


thl*kt N.: du kan inte tänka dig att ge lite verbalt utrymme åt någon som av allt att döma har betydligt större problem än vad random kvinna har, mr white knight? du är inte snäll mot någon just nu. du förminskar både Nördig, kvinnors myndighet/pondus/självkänsla och människors intelligens samt kritiska tänkande i allmänhet.

Va/ok.


   
SvaraCitera

Nachac:

Va.

ok

nån kanske fattar vad jag skriver annars är det lugnt ändå

(du kan förstå, lovar)


   
SvaraCitera

thl*kt N.: ok

nån kanske fattar vad jag skriver annars är det lugnt ändå

(du kan förstå, lovar)

Jag förstår vad du skriver, men inte vad du menar.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
du kan inte tänka dig att ge lite verbalt utrymme åt någon som av allt att döma har betydligt större problem än vad random kvinna har, mr white knight? du är inte snäll mot någon just nu. du förminskar både Nördig, kvinnors myndighet/pondus/självkänsla och människors intelligens samt kritiska tänkande i allmänhet.

Hur förminskar han min självkänsla etc? Och vad menar du med det sista? Att människor kan se igenom det med kritiskt tänkande? Men det känner jag att jag redan svarat på eller nedan.

Nachac:

Ge då inte raggningstips, i synnerhet inte destruktiva dylika.
Eller också behandlar man bara människor som människor.

Jag ger objektiva sånna och inte efter någon paracosm. Vart någonstans har jag skrivit att man inte ska behandla människor som människor? Det får du utveckla? Behandlar man någon som att den är över en, så känner den sig som över en? Det är väl helt logiskt? Här kan man se en väldigt nice neggningsreplik som bevisar att det faktiskt funkar. Man kommer aldrig få ligga med överösning av komplimanger och smicker, kanske med roliga raggninsgsrepliker därför att man sticker ut, men du är så fin/snygg bla bla kommer aldrig funka, Denna snubbe förklarar över och under väldigt bra, bättre än vad jag hade gjort,


   
SvaraCitera

skrev ej att han förminskar din självkänsla.

och ja, att människor kan se igenom det, om det nu behövs. har själv igen ordentlig åsikt. förstår poängen med neggning men skulle inte själv ägna mig åt det annat än på skämtsam nivå i förbifarten osv


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
skrev ej att han förminskar din självkänsla.

och ja, att människor kan se igenom det, om det nu behövs. 

Det funkar visste 


   
SvaraCitera

Nördig:

Det funkar visste 

säger ej nåt om ifall det funkar

se edit 🙂


   
SvaraCitera

Nördig: . Vart någonstans har jag skrivit att man inte ska behandla människor som människor?

Nördig: Behandlar man någon som att den är över en, så känner den sig som över en? Det är väl helt logiskt?

Nördig: Man kommer aldrig få ligga med överösning av komplimanger och smicker, kanske med roliga raggninsgsrepliker därför att man sticker ut, men du är så fin/snygg bla bla kommer aldrig funka

Det är ju det här som är problemets kärna. Socialt inkompetenta människor som vill ha en genväg. Funkar det inte med att mata komplimanger så kanske "neggningar" fungerar, när kvinnor precis som andra är dynamiska varelser som man bör bemöta som sådana. Raggningstips av den här typen handlar om att försöka framstå som en intressant person, istället för att vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Please don't go off topic, just don't


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
skrev ej att han förminskar din självkänsla.

och ja, att människor kan se igenom det, om det nu behövs. har själv igen ordentlig åsikt. förstår poängen med neggning men skulle inte själv ägna mig åt det annat än på skämtsam nivå i förbifarten osv

Inte jag heller dock, föredrar sömnpiller, förlåt kände mig tvungen Hjärta Men seriöst så är det väl fel med neggning, men funkar. 

Nachac:

 kvinnor precis som andra är dynamiska varelser som man bör bemöta som sådana. Raggningstips av den här typen handlar om att försöka framstå som en intressant person, istället för att vara det.

Håller med om att det är fel, men det funkar.


   
SvaraCitera

"Did you know that the original name for Pac-man was Puck-man?"


   
SvaraCitera

Nördig: Håller med om att det är fel, men det funkar.

Det fungerar eventuellt om man utan hänsyn vill ha ett ligg, eller inleda ett ohälsosamt förhållande.


   
SvaraCitera

Nachac:

Det fungerar eventuellt om man utan hänsyn vill ha ett ligg, eller inleda ett ohälsosamt förhållande.

Ja, det sista inte per automatik.


   
SvaraCitera

"When im around you, I kind of feel like im on drugs. Not that i do drugs. Unless you do drugs, in which case i do them all the time. All of them."

- Scott Pilgrim


   
SvaraCitera

har en gång lyckats med: "du verkar tycka jag är snygg. ska vi gå härifrån?" tror inte det kommer fungera en gång till, eller vill åtminstone inte tro det.


   
SvaraCitera