Aviseringar
Rensa alla

Pidgin


Ämnesstartare

På Pidgin kan man ju se vilka som har en på ens lista och inte, och om någon har blockat en.

Men stämmer detta alltid, 100%? Och hur ofta uppdateras det egentligen?
För vid vissa få tillfällen har det stått att vissa personer inte har mig på sin lista, vilket jag tycker de borde ha, och då har jag ju frågat (i vissa fall) men dem säger alltid att de har mig på sin lista.

Så hur funkar det, egentligen?


   
Citera

ZZZZZZZ:

Men stämmer detta alltid, 100%? Och hur ofta uppdateras det egentligen?
För vid vissa få tillfällen har det stått att vissa personer inte har mig på sin lista,

Har hänt mig att det inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sammanträffande att en Pidgin-tråd startades, då passar jag på att låna tråden...

Är det någon fler som har problem med att ansluta till MSN-servern via Pidgin just nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har hänt mig att det inte stämmer.

Man blir ju fan förvirrad. [shake]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sylar:

med att ansluta till MSN-servern via Pidgin just nu?

Jag hade det tidigare under dagen men nu funkar det som det ska.


   
SvaraCitera

ZZZZZZZ:

och om någon har blockat en.

fel!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

fel!!!!!!!!!

?


   
SvaraCitera

Pidgin made me cry. Usch.


   
SvaraCitera

sylar:

Är det någon fler som har problem med att ansluta till MSN-servern via Pidgin just nu?

Nope, funkar finfint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det står nämligen såhär när jag ansluter: "Vårt protokoll stöds inte av servern."
Pidgin 2.4.3


   
SvaraCitera

sylar:

Det står nämligen såhär när jag ansluter: "Vårt protokoll stöds inte av servern."

Det låter inte bra, kanske har du inte msn-stödet installerat?
Eller har det funkat förr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det låter inte bra, kanske har du inte msn-stödet installerat?
Eller har det funkat förr?

Det har fungerat förr jo. Senast jag använde det så körde jag en annan fönsterhanterar, men jag har svårt att se hur det kan påverka [confused]


   
SvaraCitera

sylar:

Det har fungerat förr jo. Senast jag använde det så körde jag en annan fönsterhanterar, men jag har svårt att se hur det kan påverka [confused]

Prova att lägga till ett nytt konto, och se om msn finns som val av protokoll, så kan vi ju utesluta det problemet iaf. =)


   
SvaraCitera

ZZZZZZZ:

?

Man kan inte se om någon har blockat en, det man ser är om man själv har blockat någon.

hahahha sorry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Prova att lägga till ett nytt konto, och se om msn finns som val av protokoll, så kan vi ju utesluta det problemet iaf. =)

Yes, det går att välja MSN iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hahahha sorry

Nej fan, märkte det nu när jag testade. [mad]


   
SvaraCitera