Aviseringar
Rensa alla

Pierca helix med pistol?...


Ämnesstartare

Tjena, jag tänkte pierca mitt öra efter sommaren och då vill jag pierca helix. Och jag vet att många tagit med pistol så tänkte också göra det. Jag vet att det är bättre att göra det hos en riktig piercare men då kommer jag inte få det av mina föräldrar. För det blev jätte arga när jag tog ut min navelpiercing ( den stöttes ut men sa inte det till dem för då skulle jag aldrig få ta en piercing igen ) så är det farligt att ta med pistol? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå till en riktig som kan de istället.. Be dina föräldrar tills de ger upp å låter dig


   
SvaraCitera

Är lite efter....
Pistol som i riktig pistol? 


   
SvaraCitera
nubbie

Pistol orsakar en krosskada genom örat vilket kan bidra till ful ärrvävnad runt smycket/över hålet om du behöver ta ut smycket pga infektion eller liknande, samt försvårar läkningen. Risken för infektion är dessutom en aning högre eftersom pistolerna inte går att få helt sterila. 

Vet inte hur stor risken för komplikationer är men skulle själv inte pierca brosket med pistol.


   
SvaraCitera

Kör med ett automat istället, var försiktig med vart du siktar bara. 


   
SvaraCitera

rogernw:
Är lite efter....
Pistol som i riktig pistol? 

Ja hon tänkte skjuta sig i örat. Låter inte det bra? 😉


   
SvaraCitera

Säger som nubbie, pistol ökar risken för div. komplikationer. Farligt skulle jag inte säga att det är, men det är inte direkt bra heller. Det är bättre att göra det med kanyl hos en riktig piercare, var rädd om dina öron 🙂


   
SvaraCitera

Ejexflo:

Ja hon tänkte skjuta sig i örat. Låter inte det bra? 😉

Tänkte mer om dem som tar hål i ens ören använde pistol, inte hon 😉


   
SvaraCitera

Är väll bättre om man tar med en nål? Pistol brukar ju ge infektioner (fick det när jag gjorde hål i mina öron)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Är väll bättre om man tar med en nål? Pistol brukar ju ge infektioner (fick det när jag gjorde hål i mina öron)

Jag vet inte om jag ska ta med pistol, men jag tror jag kommer det. Jag har 6 stycken hål i öronen och tagit dem på samma ställe och aldrig haft några problem. Men tror ni att det är farligt eller något att ta med pistol?.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ejexflo:
Säger som nubbie, pistol ökar risken för div. komplikationer. Farligt skulle jag inte säga att det är, men det är inte direkt bra heller. Det är bättre att göra det med kanyl hos en riktig piercare, var rädd om dina öron 🙂

Kan något gå fel om jag tar med pistol? 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Kan något gå fel om jag tar med pistol? 

Det kan väl gå fel oavsett, eftersom man har mest brosk där uppe i örat så tar det ju mycket längre tid att läka. Jag tycker att om man ska ta hål någonstans, oavsett vart, så ska man ta med kanyl. Men om du gör rent det 2 gånger per dag och ser till att det ser bra ut så tror jag inte att det ska vara några större problem.
Om personen som tar hålet inte har 100% koll kan det dock gå väldigt fel. Det är inte samma sak att ta helix som att ta "vanliga" hål. Jag råder dig att ta med kanyl hos en proffesionell piercare 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ejexflo:

Det kan väl gå fel oavsett, eftersom man har mest brosk där uppe i örat så tar det ju mycket längre tid att läka. Jag tycker att om man ska ta hål någonstans, oavsett vart, så ska man ta med kanyl. Men om du gör rent det 2 gånger per dag och ser till att det ser bra ut så tror jag inte att det ska vara några större problem.
Om personen som tar hålet inte har 100% koll kan det dock gå väldigt fel. Det är inte samma sak att ta helix som att ta "vanliga" hål. Jag råder dig att ta med kanyl hos en proffesionell piercare 🙂

Okej, jag har 6 stycken hål i mina öron och har tagit alla hos samma och aldrig haft några problem. Min syrra tog typ alla sina hål själv hon tog ett vanligt häftstift Shockerad men jag är inte rädd för nålar och sånt jag vill bara att det ska gå fort därför vill jag ta med pistol...


   
SvaraCitera