Aviseringar
Rensa alla

Pierca naveln? 🙂


Ämnesstartare

Det är så att jag ska pierca naveln, men mina föräldrar vet inte om det. Jag ska inte göra det själv utan göra det hos en studio, jag har en som följer med. Men jag under några saker:

1. Hur lång tid tar det för att läka?
2. Hur döljer man det på bästa sätt för sina föräldrar?
3. Vad är det bästa sättet att förklara om de skulle se den?
4. Tycker ni det är fint?
5. Hur länge ska man vänta innan man byter smycke och typ badar och så?
6. Om man tar ut den, växer den igen då? Får man ett ärr vid naveln?

Tacksam för svar [smile]


   
Citera

Juliiiaaa:

2. Hur döljer man det på bästa sätt för sina föräldrar?

Man skola icket dölja piercingar för sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Micki

Juliiiaaa F13

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micki:

Juliiiaaa F13 [tired]

Vadå?


   
SvaraCitera
Åtta

Det finns en anledning till att ungdomar i din ålder inte får pierca sig utan föräldrars tillstånd.


   
SvaraCitera

Cobrastyle:

Man skola icket dölja piercingar för sina föräldrar.

Palla dölja, får man inte så får man inte.

Åtta:

Det finns en anledning till att ungdomar i din ålder inte får pierca sig utan föräldrars tillstånd.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Hur döljer man det på bästa sätt för sina föräldrar?

du drar inte upp tröjjan när dom kollar dumjävel[shake]du måste fan va troll,eller bara jävligt efterbliven.


   
SvaraCitera
Micki

Juliiiaaa:

Vadå?

Åtta:

Det finns en anledning till att ungdomar i din ålder inte får pierca sig utan föräldrars tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du är liiiite för liten för att pierca dig, det finns en anledning till att dom har åldersgränser. Vänta ett par år istället och gör det på en riktig studio, med dina föräldrars tillåtelse.


   
SvaraCitera
Jeay_L

1. Hur lång tid tar det för att läka?
6-12 månader typ

2. Hur döljer man det på bästa sätt för sina föräldrar?
Lätt å dölja genom att alltid ha kläder, men så fort du har en lite kort tröja och sträcker på dig kommer det synas, eller om du har ett tight linne för då kan smycket synas igenom!

3. Vad är det bästa sättet att förklara om de skulle se den?
Är du orolig för det så ska du inte pierca sig

4. Tycker ni det är fint?
Har det själv, så ja?

5. Hur länge ska man vänta innan man byter smycke och typ badar och så?
Lääänge!

6. Om man tar ut den, växer den igen då? Får man ett ärr vid naveln?
Beror väl på hur länge du har det, men det blir garanterat ett ärr..


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

2. Hur döljer man det på bästa sätt för sina föräldrar?

Bär tröja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh,jag tog en navel piercing hos en studio utan min mor.
Gick åt helvete.
Har ett stort ärr där nu.

Lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, piercing i naveln är en sån statusgrej när man är i din ålder [y] jag gjorde min "lagligt" och med föräldrars tillåtelse när jag precis fyllt 15, dessutom fyller jag i januari så jag var först bland tjejerna i min årskurs typ, haha min fick många avundsjuka blickar i omkläningsrummet [bigsmile] lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog piercing i naveln för några månader sedan utan mina föräldrars tillstånd. Jag visade det dock nägra dagar senare..
"Du morsan jag måste visa en grej" och sedan dra upp t-shirten. Hennes min var ganska oslagbar. [bigsmile] Det blev ju såklart sura miner ett bra tag efter det där. Och än idag kan dom dra upp det. Men det är ganska lugnt. När jag gjorde det så sa dom att det skulle ta 6 månader att läka. Det finns ju risk för infektioner å sånt. Men jag tror det är lugnt så länge du inte håller på och byter piercing och grejjer, utan låter den du har sitta i.
jag har badat i klor och glömt rengöra ibland och sånt dumt men det har gått bra. Klorhexidin is the shit [smile]

Good luck[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ärligt talat kroppen är så vacker som den är så låt den vara ifred, jag ber dig..

Då har du glada föräldrar och en glad Bob!


   
SvaraCitera