Aviseringar
Rensa alla

pierca naveln


Ämnesstartare

Jag har peircat min navel själv, känns inte som om det var världens smartaste. Men nu är det gjort. Hur lång tid tar det innan det läkt helt och när kan jag byta piercing?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vem har sagt att det kommer läka helt och hållet?


   
SvaraCitera

ingen här kan veta hur lång tid det tar. men när det inte är rött/svullet och ömt längre är det antagligen läkt


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

oh, you're so naive

Grattis, detta var ditt 10000 forum inlägg [smile][love]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bbrownie:

Hur lång tid tar det innan det läkt helt och när kan jag byta piercing?

Tar i regel kring 6månader.
Dock kan det vara så att det tar längre tid om du tagit själv då det är större risk för infektioner.


   
SvaraCitera

ArashGöteborg:

Grattis, detta var ditt 10000 forum inlägg [smile][love]!

killen med kollen [wink]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

killen med kollen

Hehe.
Jag gick in i denna tråden och såg din avatar som det heter. Och tyckte apan var söt och tänkte något i stil med '' detta verkar som en rolig tjej'' och sen tryckte jag på din nick. Jag kollade lite på din sida, och låten på din pres, riktigt bra! Sen kollade jag fotoalbum och sånt, och trådar du har skapat. Sen såg jag att du precis hade passerat 10000 inlägg. Tänkte att det måste vara stort, så skrev det.
Grattis.
Du är ganska söt också.
[smile][love]


   
SvaraCitera

ArashGöteborg:

Du är ganska söt också.

haha, aw [bigsmile] tack!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

haha, aw tack!

Hur mår du?


   
SvaraCitera

Kan ta upp till ett halvår att läka en navelpiercing 😛
Antar att du inte piercade dig själv med en riktig kanyl osv så de sänker ju chanserna på att den kommer klara sig. Det kommer troligtvis bli så att den migrerar och lämnar ett ärr efter sig.


   
SvaraCitera

ArashGöteborg:

Hur mår du?

mår bra men är stressad som fan och detta är OT. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska ochså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Dock kan det vara så att det tar längre tid om du tagit själv då det är större risk för infektioner.

varför säger alla att det lär faila sönder för att jag tagit det själv? Jag tog med steril kanyl, tvättar morgon och kväll och har tejpat över för att skydda från bakterier nu i början, varför skulle det bli infektion och stora ärr då?


   
SvaraCitera

Detta var korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bbrownie:

varför säger alla att det lär faila sönder för att jag tagit det själv? Jag tog med steril kanyl, tvättar morgon och kväll och har tejpat över för att skydda från bakterier nu i början, varför skulle det bli infektion och stora ärr då?

Hur vet du att kanylen var steril? Kokade du den? Spritade?
Var tog du den? I badrummet? Du var väl steril om händerna också?
Vet du vilka nerver du inte bör röra vid?
Vad tvättar du med?

Ärr blir det alltid mer eller mindre.
Men JA, det är större infektionsrisk då din miljö förmodligen inte var steril, vilket är lika viktigt som nålen.


   
SvaraCitera