Aviseringar
Rensa alla

Pierca ögonbrynet


Ämnesstartare

Frågan är kort: Gör det ont att pierca ögobrynet och hur stor risk finns det för inflamation? Kan man göra det själv om man har rätt grejer?

Kanske lite konstig fråga eftersom det är upp från person till person om det gör ont eller inte, tänkte bara om någon har erfarenhet av det här eller kanske själv har piercing. [smile]


   
Citera

klart det gör ont men har hört att det inte är överdrivet + det går snabbt så det är ju ingen ihållande smärta direkt

skulle inte råda dig att göra en själv :s

har för mig att ögonbrynspiercingar gärna vill stötas bort av kroppen också


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Gör det ont att pierca ögobrynet

Jag kände nästan inget.

Hoolabandoola:

hur stor risk finns det för inflamation?

Ganska liten om du sköter den som man ska.

Hoolabandoola:

Kan man göra det själv om man har rätt grejer?

Kan, kan man. Men risken för att du får infektion eller att det blir snett är stor.


   
SvaraCitera

Känns inte så mkt vad jag minns.
Om du sköter den bra är risken liten. Dock är det större risk att den migrerar lite.
Du ska inte göra ögonbrynet själv, det kommer bli svårt. Kommer antagligen bli snett.


   
SvaraCitera
oktan

Förstår inte varför man vill se ut som en vedspis i ansiktet med ringar runt ringarna. Syrran hängde dit en massa skrot & satt grina ögonen ur sej att ingen tyckte om henne & att hon var ful & nojjig. Det finns väl ingen som tycker att ett ansikte som ser ut som frånten på en buick roadmaster från 1953 är snyggt?


   
SvaraCitera

Gör det inte! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yes okey, nja kanske inte är så smart att göra det själv ändå, tack för alla svar, ska väl ta och pallra mig iväg till redrum nu då [smile]


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

: Gör det ont att pierca ögobrynet

Nä, går på en millisekund.

Hoolabandoola:

hur stor risk finns det för inflamation?

Risken finns alltid beroende på hur du sköter den.

Hoolabandoola:

Kan man göra det själv om man har rätt grejer?

Inget jag rekommenderar.

oktan:

Det finns väl ingen som tycker att ett ansikte som ser ut som frånten på en buick roadmaster från 1953 är snyggt?

Nä. Men man behöver å andra sidan kaaaanske tänka efter lite före man smyckar ut sitt ansikte. Det ska inte vara för mycket,passa personen i fråga och personens stil och självklart så ska det finnas en balans i det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

oktan: Det finns väl ingen som tycker att ett ansikte som ser ut som frånten på en buick roadmaster från 1953 är snyggt?

Absolut, håller med dej, dock tkr jag själv det är väldigt snyggt med piercing i ögonbrynet och tror också jag skulle passa i det, har funderat väldigt länge på det här och nu tkr jag det börjar bli dags. skulle dock inte göra det om det fanns stora infektionsrisker


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Absolut, håller med dej, dock tkr jag själv det är väldigt snyggt med piercing i ögonbrynet och tror också jag skulle passa i det, har funderat väldigt länge på det här och nu tkr jag det börjar bli dags. skulle dock inte göra det om det fanns stora infektionsrisker

Okidoki![smile] låter bra[smile]


   
SvaraCitera

Om alla säger att det gör skitont, skulle du inte pierca dig då?


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Gör det ont att pierca ögobrynet

Näe givetvis inte [tard] är ju bara en nål som ska igenom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

Om alla säger att det gör skitont, skulle du inte pierca dig då?

jo det skulle jag väl göra, ganska dum fråga egentligen, det lär man väl bestämma själv om det gör ont eller inte. dock skulle jag inte göra det om det fanns stora infektionsrisken, precis som jag skrev ovanför.


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

jo det skulle jag väl göra, ganska dum fråga egentligen, det lär man väl bestämma själv om det gör ont eller inte. dock skulle jag inte göra det om det fanns stora infektionsrisken, precis som jag skrev ovanför.

Men det finns det alltid och det är så olika.


   
SvaraCitera