Aviseringar
Rensa alla

Pierca tungan?


Ämnesstartare

Hej, jag vill så gärna pierca tungan 🙂 så jag undrar ni som har det, hur var det första veckan när den är svullen och så, gör det mycket ont osv, känner man av piercingen eller vänjer sig man efter ett tag? Gör det ont att pierca? Vet att det är från person till person men vad tyckte ni? Jag själv är inte så känslig mot sånt, var det krångligt med staven när svullnade lagt sig? Var det svårt att byta smycket? 


   
Citera

Ajdan01: jag undrar ni som har det, hur var det första veckan när den är svullen

Om du ska ha tungpiercing får du ställa in dig på att du får äta soppa första veckan. De flesta läspar under den tiden också.

Ajdan01: gör det mycket ont osv

Om det gör ont är individuellt, däremot  känns det(det är trots allt en nål som ska igenom). Tungan är ett känsligt ställe. De jag känner hade inte ont under tiden piercingen togs utan efter. Men är det någonting en oroar sig för fattar jag inte varför en funderar på att ta piercing.

Ajdan01: Var det svårt att byta smycket? 

När svullnaden lagt sig och det läkt sig är det inga svårigheter alls att byta smycke. Att byta det är också rekommenderat då en ofta får en lång stav(till svullnaden) som kan vara i vägen.


   
SvaraCitera

Varför vill du ha en tungpiercing? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godismannen:
Varför vill du ha en tungpiercing? 

Tycker det är snyggt 😉


   
SvaraCitera

De känns inte nånting att ta piercingen men de kan svida ganska mycket efteråt, så jag kan rekommendera att ha isglass hemma de närmaste dagarna efterGalenHar haft min piercing i 2år så jag tänker inte på att jag har den, men om man äter t.ex popcorn kan det fastna bitar hålet där piercingen sitter och de är jävligt irriterande.Att byta smycke de första gångerna va lite krångligt men annars inga problem med nåntingGladKan dock rekommendera att ha akrylkulor så du inte förstör tänderna.


   
SvaraCitera