Aviseringar
Rensa alla

Piercade barn


Ämnesstartare

isola:

men vänta bara.

tog mitt med hål men tog ut det för ca 7 år sedan, har haft konstant infektion (om än liten) och det har inte läkt än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

n tog ut det för ca 7 år sedan, har haft konstant infektion (om än liten) och det har inte läkt än.

Trots tvättande med alsolsprit osv? Galet att det sitter i så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Trots tvättande med alsolsprit osv? Galet att det sitter i så länge.

har inte brytt mig om det iom att det är så fruktansvärt lite, men läkt har det inte gjort i alla fall, det är innuti det halvläkta hålet det är så vet inte hur jag ska kunna göra rent heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hoppas att de har små ringar i hennes öron sedan pga svårare att få av än pluppar, och mindre kvävningsrisk. även om det finns en sådan också. så små ringar att det inte blir något mellanrum mellan snibben och nedre delen av ringen alltså.

det är svårt med ringar på småbarn eftersom de ofta skaver/ramlar av lätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

det är innuti det halvläkta hålet det är så vet inte hur jag ska kunna göra rent heller.

ta en tuss indränkt med alsolsprit och gnugga lite på båda sidorna


   
SvaraCitera

isola:

När hen själv kommer med förslaget (Du röstade på detta alternativ)

isola:

Men å andra sidan så skulle väl dessa föräldrar ta hål i barnens öron själva med stoppnålar, och det är ju värre.

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är svårt med ringar på småbarn eftersom de ofta skaver/ramlar av lätt

inte om de är smala

Ögon i en plåthink:

Men å andra sidan så skulle väl dessa föräldrar ta hål i barnens öron själva med stoppnålar, och det är ju värre.

ja?


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

tog mitt med hål men tog ut det för ca 7 år sedan, har haft konstant infektion (om än liten) och det har inte läkt än.

Samma här. Tog ut det för typ 12 år sedan. Det är fortfarande ett hål, och man kan fortfarande klämma ut gegga ur det. Det gör åtminstone inte ont längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi gör det till en religion så är det helt lugnt


   
SvaraCitera

isola:

Några månader (Du röstade på detta alternativ)

eller

isola:

När hen själv kommer med förslaget

eller fråga om ungen vill det vid skolstart lr nåt. spelar typ ingen roll [shake]

jag tog när jag var i yngre tonåren, var skitjobbigt. hade hellre velat få det som pytteliten pga läker snabbare.


   
SvaraCitera

juste, säkert större risk att de blir helt snea om man får dem som liten också. jag kunde peka ut ordentligt och kolla noga och bestämma exakt vart jag ville ha hålet. så det var väl fördel.


   
SvaraCitera
Sonya

isola:

När hen själv kommer med förslaget (Du röstade på detta alternativ)

tycker att det borde finnas en lag på det, små barn ska inte ha hål i öronen, de vet inte om hur man ska sköta om det från början. de måste få bestämma själva herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Inte innan hen är ca tonåring (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

eller fråga om ungen vill det vid skolstart lr nåt. sp

varför skulle den vilja det, och varför skulle man ens ta upp det, det är ju som att fråga en unge om den inte skulle vilja grina lite

honolulu:

Några månader (Du röstade på detta alternativ)

fast det finns det ju ingen anledning till att plåga ungen så [sad]
galet att man som förälder vill utsätta sina barn för onödig smärta och ingrepp


   
SvaraCitera

isola:

varför skulle den vilja det, och varför skulle man ens ta upp det, det är ju som att fråga en unge om den inte skulle vilja grina lite

för att det är fint med örhängen.

isola:

fast det finns det ju ingen anledning till att plåga ungen så
galet att man som förälder vill utsätta sina barn för onödig smärta och ingrepp

om det i framtiden blir så att ungen vill ha örhängen "som dig mamma" så har jag besparat henne smärta. vill hon inte använda örhängen så är det bara att låta bli och pga infantil amnesi är sveda någon dag eller två inte någon fara.


   
SvaraCitera