Aviseringar
Rensa alla

Piercing


Grejen är väl den att få seriösa och professionella piercare går med på att pierca fjortonåringar. Detta innebär att risken att man får en dåligt gjord piercing, blir piercad av osterila grejer och så vidare är större om man är i den åldern. Detta leder i sin tur såklart till att risken för infektioner och andra komplikationer är större.


   
SvaraCitera

Det har du mycket väl rätt i. Men om hon är 95'a så behöver hon inte vänta så överdrivet länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ångrar dig tar du bara ut piercingen. Om du sköter den bra är risken för infektion väldigt liten.

Men ärr kommer du nog få leva med.

Och ja, vänta tills du blir 15-16 då det inte finns någon seriös och duktig piercare som piercar 15 åringar.


   
SvaraCitera

Kablash__:

då det inte finns någon seriös och duktig piercare som piercar 15 åringar.

CALM bodymod?
Tribe?
East street?
Har för mig att Ed's i götet tar på femtonåringar också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantisera:

CALM bodymod?
Tribe?
East street?
Har för mig att Ed's i götet tar på femtonåringar också

Oj, menade såklart 14 åringar.


   
SvaraCitera

jag piercade mina bröst och smiley när jag var 16 hos en bra piercare, eller som har bra rykte iallafall. LEV LIVET, pierca dig fast du inte får och ta ut det när du inte vill ha det mer. [y]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Oj, menade såklart 14 åringar.

Ah, okay. Sorry för missförståndet.
Nej, du har rätt. Det finns inte många bra studios som piercar fjortonåringar.
Lenas studio i stockholm gör, och proceduren där är ok. Inte det bästa man kan få, men de duger.

Det är inte en sunkig gubbe som piercar dig med en smutsig säkerhetsnål i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smolr:

pierca dig fast du inte får

sämsta tipset evarrr.

Gör inget bakom ryggen på dina föräldrar, det leder bara till att de har minskat förtroende för dig = låter dig göra ännu mindre/har örnkoll på dig. Vill du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xOliviaaa:

Gaaah! Jag vill inte vänta x)

Sa jag också men om tatueringar i din ålder.
Nu sitter man och tänker- "vad fan?"

[cheers]


   
SvaraCitera

Det är viktigt att du tar in de faktorer som dina föräldrar påpekar för de är faktiskt inte påhittade utan väldigt vanliga. Jag har själv medusa och när jag tar ut den har jag ett hål där mitt i fejset, inte så himla snyggt, det blir ju mindre och mindre med tiden (hade snakebites när jag var en liten skitunge och de hålen syns knappt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Och ja, vänta tills du blir 15-16

Ni får mig mer & mer säkra på att jag ska vänta.. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

Jag vet att du tror att det inte kommer hända dig, men wtf, det händer alla.

Nej [shake] Jag har flera piercingar och jag aldrig fått något ärr.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Jag har flera piercingar och jag aldrig fått något ärr.

Om du inte uttryckte dig ganska klantigt här så... Det är väl ganska självklart att du inte har fått någre ärr om du inte tagit ut dem?

Alltså. Man får ärr när man tar ut sina piercingar. Det är i regel oundvikligt.
Ärvävnaden minskar dock om man har tagit hand om sin piercing och skött den bra under läkningsperioden.
Beror dock lite på hur bra ditt läkkött är också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantisera:

Om du inte uttryckte dig ganska klantigt här så... Det är väl ganska självklart att du inte har fått någre ärr om du inte tagit ut dem?

Oj, jag skrev lite fel. Alltså, jag har haft hål som växt igen utan att ha fått ärr och senare har jag piercat där igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xOliviaaa:

Ni får mig mer & mer säkra på att jag ska vänta..

Bra, du borde vänta 🙂


   
SvaraCitera