Aviseringar
Rensa alla

Piercing


Ämnesstartare

Hej!... jag är en tjej på 13 år, jag vill värkligen ha en navelpiercing men får ej för mina föräldrar (mest mamma) eftersom det blir ett ”ärr” men själv tycker jag att ”ärret” knappt syns ALLS plus att jag har en piercing i näsan redan?? Jag menar VAD är skillnaden? Blir så himla irriterad på att jag ej får..


   
Citera

jobbigt läge


   
SvaraCitera
JamezK

Vänta några år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:((


   
SvaraCitera

Om din mamma inte låter dig men du verkligen vill ha en så kan du ju alltid vänta några år.


   
SvaraCitera

Aa föräldrar är skit störiga, får tatuera mig av pappa men inte mamma, dock är jag 14


   
SvaraCitera

Jag har percingar i öronen snart 19 år 🙂 


   
SvaraCitera
sies
 sies

Att ha en piercing i naveln är mycket mer arbete än till exempel öron/näs piercing. 

Har du läst igenom sådant? Hälsorisker osv. 


   
SvaraCitera

Jobbigt, jag ville själv ha en i läppen men fick inte av mamma 🙁


   
SvaraCitera

Varför ha piercing i naveln ens om jag får fråga? Och varför kan det ej vänta tills du är myndig? 
Jag tycker att om du verkligen vill ha det och tycker det är fint så är det nog värt att vänta. 
Men som så, föräldrarna sätter vissa gränser, inte för att de vill vara 'elaka eller jobbiga'. De gör det eftersom att de bryr sig om dig. 🙂


   
SvaraCitera

sies:
Att ha en piercing i naveln är mycket mer arbete än till exempel öron/näs piercing. 

Har du läst igenom sådant? Hälsorisker osv. 

Om man sköter om såret enigt instruktioner så är risken rätt så liten att man får en infektion 


   
SvaraCitera
sies
 sies

linndda:

Om man sköter om såret enigt instruktioner så är risken rätt så liten att man får en infektion 

Ja, om man sköter. Blink 


   
SvaraCitera
Cobrak

det är surt när man inte får sin vilja igenom i den åldern när det kommer till piercingar, men tro mig, det är värt å vänta 


   
SvaraCitera