Aviseringar
Rensa alla

Piercing, hjälp!?


Ämnesstartare

Hej! mitt namn är Sofia och jag är 15 år ^-^

jag vill jätte gärna pierca mig i läppen, men min mamma ivnäder sig hella tiden och säger " nejnejneeeej!! det är jätte farligt, du kan få jätte infektioner och man kan bli blodförgiftad bara över en natt! "

det är väl inte sant? om man blir blodförgiftad så måste man väl ta piercingen själv eller vara väldigt klantig!
Jag vill försöka övertyga min egna mor om att det inte är farligt, bara man tvättar rent noga and stuff like that. Och som jag läst lite överallt är ju att man fåååår ju jätte bra tips om hur man sköter om ordenkligt.

Men vet ni vad som skadar? och har ni några bra tips om hur ni kan hjälpa mig med dehär? kanske lite svårt.. men skulle bli tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Antagligen tycker hon bara inte om att du ska göra det och ger bästa trovärdiga anledningen.

Fijah:

jag läst lite överallt är ju att man fåååår ju jätte bra tips

Känns det bättre om man skriver fyra å istället för ett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol xD var du tvungen att notera det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej Sofia!

Vänta tills du blir myndig!

MVH din mamma.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fijah:

Hej! mitt namn är Sofia och jag är 15 år ^-^

Gör du det i en studio och tvättar med antiseptisk lösning så är det inte någon betydande risk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan man få synliga och fula R om man låter hålet växa igen? O:[chocked]


   
SvaraCitera

Fijah:

kan man få synliga och fula R om man låter hålet växa igen? O:[chocked]

Borsan har ett ärr vid läppen å han säger att man bara ser det om man tänker på det så det är nog inte så farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fijah:

synliga och fula R

R:en är riktiga hemskingar alltså 🙁


   
SvaraCitera

Intrig:

R:en

För att inte tala om ärren! [chocked]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Ett ex till mig hade piercing i läppen förr.. dock innan jag kände han, men det är inte precis så att man tänker på det, är ju bara en liten vit prick!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

ärren!

Ja usch och fy! [cry]


   
SvaraCitera

jag har i läppen och jag har aldrig hört de.. man måste ju såklart ta hand om det och tvätta det nogrannt och så..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera