Aviseringar
Rensa alla

piercing i bröstvårta?


Ämnesstartare

Jag har tänkt att skaffa piecing i bröstvårtan men har hört att man kan som tjej förstöra själva börstvårtan så man inte kan ama sen om man vill ha barn. Stämmer det? Eller går det bara att ta ut den då? Och sen undrar jag även för er som har hur lång tid det tog för eran att läka? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill också ha piercing i bröstvårtan, fast det jag oroar mig är för smärtan. Därför vågar jag ej skaffa det xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var drygt en månad sedan jag tog och den har varit likadan hela tiden, typ eh läkt från början. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ofta visar man den? [tard]


   
SvaraCitera

Grymt fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska inte vara några problem med amning.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Bröstvårtan ska tydligen vara mer som en svamp än som ett rör där mjölken går. Ska inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

Jag har tänkt att skaffa piecing i bröstvårtan men har hört att man kan som tjej förstöra själva börstvårtan så man inte kan ama sen om man vill ha barn. Stämmer det? Eller går det bara att ta ut den då? Och sen undrar jag även för er som har hur lång tid det tog för eran att läka? 🙂

nej, det stämmer inte.
och angående läkningen så gick det väldigt fort.
var noga med att inte vara där och pilla för mkt bara, samt rengöra väldigt noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där med att det inte skulle gå att amma är en myt, ingenting att oroa sig över.
Skulle nog säga att mina läkte på ca två månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör sjukt ont, det ska jag inte ljuga om som många gör "Neeej det gör inte aaaalls ont!".. för det gör det. men det är sjukt värt det, för snyggt som tusan är det och självförtroende boost som tusan 🙂 Gör det för din egen skull bara, och ingen annan.

Det där med amning är en myt, det är bara att ta ut den när du blir på smällen. Det du däremot behöver tänka genom innan du tar din piercing är att den bröstvårta du tar piercingen i kommer att bli lite, lite, lite större än den andra, även när du tar ut den.
(själv bryr jag mig inte för skillnaden på min blev så liten, och stör det mig är det ju bara att pierca andra med).

Good luck! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gör det gratis med spikpistol för den som vill? [smile]


   
SvaraCitera

Beelzebub:

jag gör det gratis med spikpistol för den som vill?

AJAJAJAJ

Grrkissme:

Good luck!

Så ont gjorde det ju inte, är dessutom individuellt för alla. Folk har ju olika smärtgräns. ;D

HellMillan:

Grymt fail.

Fel.
Epic fail, är orden du letar efter. 🙂

cheermeup:

🙂

Ungefär 8 veckor är standardtiden för en bröstvårta att läka, min läkte dock på 6 veckor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

att man kan som tjej förstöra själva börstvårtan så man inte kan ama sen om man vill ha barn

Det är absolut inga problem!

cheermeup:

Stämmer det?

Nej, det stämmer inte för fem öre! du behöver inte oroa dig.


   
SvaraCitera