Aviseringar
Rensa alla

Piercing i läppen = ont?


Ämnesstartare

Gör det ont? 😛 Fattar om det känns, men liksom hur mkt på en skala från 1-10 och är det värt det osv? ^^ hihi 😛 xD

En annan fråga...finns det ngt skydd för piercingar så inte tänderna skadas innanför läppen? ;S


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, det är ingen fara. Smärta är som bekant individuell


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig gjorde det inte ont alls.
Men hur ont det gör är individuellt, som sagt.


   
SvaraCitera

2.
Gör fan mer ont att ta hål i öronen
Och mina nuddar iaf inte tänderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör inte det minsta ont. Kanske 2 på en skala 1-10.

tigereyes:

En annan fråga...finns det ngt skydd för piercingar så inte tänderna skadas innanför läppen? ;S

Ring borde väl inte skada så mycket. Har då inte skadat nått för mig iallafall [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som alla säger så känns det olika för alla. Jag kände inget alls, tycker de va typ 100 gånger ondare att ta hål i öronen, än läppen [smile]


   
SvaraCitera

Gjorde ont på mig, gör aldrig om det ngt mer iaf 🙂
men det e till individ till individ som sagt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som alla säger så varierar uppfattningen av smärtan från person, dock brukar adrenalinet ta emot det mesta av smärtan, att göra många stick under en session är värre. (Tro mig) Ät en stabil måltid en timme innan så hjälper det med.

Stavar med rundad platta är jättebra och brukar vara ett vanligt läksmycke, efter att piercingen har läkt så är det bara att byta till ett annat, dom flesta studior gör detta gratis, se bara till att du får ett smycke som inte tar emot tänderna när du är avslappnad så går det så bra så, det är lite av ett överdrivet motargument att piercing i läpp skadar tänderna mycket, det är mest tandköttet som tar stryk om du har något som stöter emot det.


   
SvaraCitera

tigereyes:

på en skala från 1-10

2 kanske, fast det gjorde bara ont i tja.. En halv sekund?
Men efter ett tag började det att svullna och då gjorde det ont igen, dock inte speciellt farligt.

tigereyes:

är det värt det osv? ^^

Ja, verkligen blev jätte nöjd [smile]


   
SvaraCitera

hmm tog medusa för ganska länge sen å det gjorde bäll sådär ont, en 5 kanske.
men grejen e det att det bara gör ont nån sekund bara, å man vänjer sig ju, tycker bara att det är kul att ta piercings nu

& ja det finns det, du kan beställa piercings med gummi på undersidan, det har jag, funakr skitbra:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigereyes:

Gör det ont?

På en skala från 1-10 så tycker jag att det var någonstans mellan 2-3. Det gjorde långt ifrån ont. Jag har iofs piercat mig 4st gånger i ansiktet, så jag är van.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det gör inte ont, men det känns lite. kan jämföra det med att ta en stelkrampsspruta kanske, elr om man råkar skära sig lite i fingret med en kniv när man skivar bröd..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns lite men det är ingen fara.


   
SvaraCitera