Aviseringar
Rensa alla

Piercing i naveln


Ämnesstartare

Jag har planer på att ta hål i naveln men jag har en fråga först. Där jag ska ta hålet sätter dom in en ring precis när dom har tagit de och senare kan man byta till stav. Vilket är bäst, stav eller ring? eller spelar det någon roll?

Sen har jag hört att man bara ska tvätta med vatten för annars kan piercingen bli irriterad, stämmer det?

Och är det något mer som man borde veta? 🙂

Tack på förhand!
Xoxo /Amanda


   
Citera
Ämnesetiketter

Du la tråden i fel forumdel.

elefjant:

Vilket är bäst, stav eller ring? eller spelar det någon roll?

Oftast kör de på ring i början eftersom att det lämnar utrymme för din piercing att andas och läka fortare än om du kör i stav, eftersom att huden svullnar upp och kan irritera runt omkring.

elefjant:

sätter dom in en ring precis när dom har tagit de och senare kan man byta till stav.

Ja, för det mesta iaf.

elefjant:

Och är det något mer som man borde veta? 🙂

Eftervård i guess, men det kan du nog prata med din piercare om.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Jeay_L

massgrav:

Oftast kör de på ring i början eftersom att det lämnar utrymme för din piercing att andas och läka fortare än om du kör i stav,

Både jag och min syster har piercing i naveln, piercat på olika ställen och vi båda har då alltid haft stav, tror min bonussyster oxå alltid haft det!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

alltid haft det!

Faktum kvarstår


   
SvaraCitera
Jeay_L

massgrav:

Faktum kvarstår

Tror aldrig jag sett någon med ring i naveln, mer än isåfall bara på bild och det är väl knappt att jag sett ring på bild heller!

Jag tror faktiskt du är ute och cyklar nu, det som används till navel är en barbel!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Jag tror faktiskt du är ute och cyklar nu, det som används till navel är en barbel!

När du piercar naveln så kör du med lite större kanyler än vanligt eftersom att området svullnar upp, då är det även enklast att köra med ringar eftersom att ringar tillåter området att andas. Visst finns det piercare som kör med banana-bells men det drar ut på läkeprocessen eftersom att det inte lämnar svullnaden/området att andas. Precis som att du inte kör i pluggar precis när du punchat! [wink]


   
SvaraCitera
Jeay_L

massgrav:

då är det även enklast att köra med ringar eftersom att ringar tillåter området att andas. Visst finns det piercare som kör med banana-bells men det drar ut på läkeprocessen eftersom att det inte lämnar svullnaden/området att andas.

Har du någon erfarenhet av navelpiercings? Med tanke på där piercingen sitter så borde det vara vädligt opraktiskt med en ring. Jag skulle komma på tanken att sätta en ring i min navel.

Min piercing går ju att ändra längd på själv alltså borde det väl inte vara något problem om det hade varit svullet?


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Har du någon erfarenhet av navelpiercings?

Ja, jag piercar.

Jeay_L:

Min piercing går ju att ändra längd på själv alltså borde det väl inte vara något problem om det hade varit svullet?

Ändra längd?


   
SvaraCitera
Jeay_L

massgrav:

Ändra längd?

På piercingsmycket ja.


   
SvaraCitera

Jeay_L:

På piercingsmycket ja.

Längden är oftast inga problem i sig, det är just det att läkeprocessen med en navel kan liknas läkeprocessen vid en surface-piercing, dvs att det kan svullna över smycket och skapa större problem än väntat. Better safe then sorry, inte sant?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera