Aviseringar
Rensa alla

Piercing i överläppen?


Ämnesstartare

Har en till fråga,
Till er som har piercing i överläppen eller underläppen,
1. gjorde det ont?
2. var det mycket svullet efteråt?
3. hade ni problem med att prata/äta?

mkt tacksam för svar![bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

1. nej, kändes såklart att det stacks en nål genom, men ont gjorde det inte.
2. jo, min underläpp var nästan dubbelt större i några dagar.
3. nej

Allt detta är ju dock individuellt, har t.ex. en vän som tyckte det gjorde väldigt ont att ta samma piercing som jag har [smile]


   
SvaraCitera

1. Smärtan är ju individuell, men jag kände bara sticket. Känns ungefär som att ta en vanlig spruta.
2. Tror faktiskt inte att min läpp var så värst svullen, men lite svullen var den allt! Sög dock på en isbit dom första timmarna, kan ha hjälpt.
3. Första dagen hade jag mindre problem med att äta, tog lite längre tid än vanligt då man råkade bita i smycket osv. Men det försvann efter att jag ätit några gånger. Inga problem med att prata, plattan gick väl emot tänderna då och då, men vad göra? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svaren!
och worldunited, bra att vi har olika åsikter då 🙂 mitt val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1.Nej och då gjorde jag det själv.Alla är olika,men oftast brukar mina kompisar som ser på må dåligast :)Så det beror på hur man är.
2.Nja sådär
3.Nej


   
SvaraCitera

Jag hade angelbites, och kan säga att ena gjorde ont som fan, den andra kändes bara lite.
Läppen var ja, dubbelt så stor en vecka ungefär, hade lite problem med att dricka då läppen inte riktigt lydde och jag missbedömde var den var. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elihcarlson:

1. gjorde det ont?
2. var det mycket svullet efteråt?
3. hade ni problem med att prata/äta?

1. Nej
2. Nej
3. I början var ju ovan att ha den där i underläppen så kunde hända att jag råkade bita på den när jag tuggade. Ta det bara försiktigt så ska det gå bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. gjorde det ont? nej faktist inte :O
2. var det mycket svullet efteråt? Näe typ inget
3. hade ni problem med att prata/äta? Nja inte problem, men dt kändes lite ovant.

Men jag hade nog rätt tur för jag fick ingen infektion, det blev inte svullet eller ngt och jag gjorde typ allt man inte fick göra med en nytagen piercing i läppen och slarvade jätte noga med att göra rent ;o


   
SvaraCitera

1. nä inte speciellt, naveln gjorde ondare
2.nej eller lite kanske samma dag de blödde lite men inget farligt
3. nä:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Känns absolut ingenting helt ärligt.
2. Nja, när jag gjorde nere så svullna det lite Dold text: (det var nog för att jag gjorde själv med säkerhetsnål), men när ja gjorde uppe svullna det knappt alls [smile]
3. nej


   
SvaraCitera