Aviseringar
Rensa alla

Piercing i tungan och naveln?


Ämnesstartare

Asså jag vill verkligen ta piercing i tungan och naveln, är det nån som har det? Men problemet är att jag är så jävla rädd.Vissa säger att det gör ont andra inte.Vissa säger att man får bedövning, andra inte.Men asså vet inte om jag skulle klara det ens med bedövning, kan man inte bli ner sövad eller nåt haha. Menmen .. Om det nu gör ont .. Är det efteråt eller precis när nålen trycks ner? För fyfan jag kommer ju typ dö ..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Smärta upplevs olika av olika personer.

Bedövning får inte ges ifall piercaren inte är utbildad för det men jag har aldrig varit med om någon som blivit bedövad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noteasy:

Vissa säger att det gör ont andra inte.

Tror det är precis så. Har ingen piercing, men alla tycker olika.

Skulle gissa på att det gör mindre ont om du inte spänner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I naveln, hehe det gjorde inte ont alls [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk inte så mycket på det utan bara häng med i känslan.


   
SvaraCitera

noteasy:

Vissa säger att man får bedövning

dom brukar som sagt inte ge bedövning eftersom det finns risk att hålet blir snett sen när bedövningen släpper :/ så tyvärr visst det kan göra ont men det är över så sjukt fort att man knappt hinner tänka efter


   
SvaraCitera

Jag har hål i tungan och anser inte att själva håltagningen gjorde ont, det enda som kändes var att det spände lite. Man är så fasligt koncentrerad på att lipa/hålla ut tungan att man inte har tid att tänka på eventuell smärta.

Vad faktisktgör ont är tiden efter, när tungan är svullen och knappt går att röra på. Men det är den sortens smärta som vilken människa som helst klarar av...går att jämföra med halsont typ. ^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungan gjorde inte ett piss ont imo. Bara lite obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får inte bedövning för tungan, och enligt mig gjorde det ganska ont, men gick över på några sekunder bara. Inga problem.

Naveln kan du dock ha lite bedövningskräm på som heter Emla, men det är inget att rekommendera då piercingen kan bli sne pga den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp nån salva som bedöver och ha på innan du går och piercar dig?
eller så kanske du kan fråga om du kan få nån bedövning/fråga om man får bedövning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså det är inte så farligt har piercat mej 3 gånger i läpen 1 i ögonbrynet (som jag råkade slita ut) och 1 bröstvårtan.

smärtan är bara tillfälig [crazy] men gör som jag XD tänk på gröna ängar och låssas som du är den starkaste i världen och att smärta inte finns i din värld xD brukar funka 😛


   
SvaraCitera

Alltså saken är den att smärtan du känner vid själva piercandet är skitsnäll i jämförelse med smärtorna i efterhand. När du bli piercad får du en adrenalinkick, och smärtan är ren och.. ja, roligt skön enligt mig. Den RIKTIGA smärtan kommer när du efter ca två veckor råkar bita i staven, slå i bordskanter etc. THAT'S pain, man.


   
SvaraCitera

Dagarna efter tungpiercingen är ett HELVETE!!


   
SvaraCitera

Min tungpiercing gick bra, åt pizza samma dag. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en kompis som har i naveln. hon tyckte inte de gjorde jätteont men alla tycker ju olika.


   
SvaraCitera