Aviseringar
Rensa alla

Piercing i tungan, värt det ?


Ämnesstartare

Jag fick piercing i naveln för några dagar sen. Men den piercingen jag vill ha mest får jag absolut inte ta.
Girig som jag är så drömmer jag om att ta hål i tungan.

Bokstavligt talat, jag har drömt om det flera gånger och blivit skit besviken när jag har vaknat :D.

Iaf, mamma säger bara: mimimimimimimim, dålig andedräkt, mat som fastnar blö blö blö blö. talfel, smaklökar som förstörs.

Grejen är den att jag skulle nog kunna fixa så att jag kan ta det iaf, utan mammas tillstånd. Grejen är också den att hon har hotat med att det inte blir någon långresa utomlands om jag tar det fast jag inte får, Och att hon ska anmäla dom.

Men jag tror inte mamma skulle kunna anmäla några så, särskilt inte när jag inte säger var jag har tagit det för någonstans. Tror ni ens att polisen hade brytt sig så mycket ?, min cross blev stulen för ett par veckor sen och det har inte hänt mycket med det. Då tror jag knappast dom skulle proritera något sånt som en sur mamma som anmäler en piercing studio, när dom egentligen inte ens gjort fel. Personen som kör kanylen genom min tunga kan ju inte veta att jag är där med en fejkförälder.
Däremot undrar jag om hon är kapabel till att sticka utomlans utan mig, när hon vet att det är en stor del av mitt liv att resa. Bara för att jag har tagit hål i tungan.

Jag har läst rätt mycket om det och inte hört något om dålig andedräkt eller matbitar som fastnar.
Tror ni inte att hon skulle mjukna när jag har bevisat att jag har jättefräsh andedräkt och fräsh mun över huvudtaget ? 🙂
Pluss att den syns ju enbart när man tar ut tungan och visar den. Varför är alla mammor så negativa till en av de piercingar som syns minst ?

Hon säger att jag får göra det när jag är 18, så mitt senaste hot är att jag ska göra det när jag är 17 bara för att jävlas.

En möjlighet är också att jag jobbar på son bara den, och får toppbetyg. Då kan jag kräva henne på en tungpiercing, och om jag inte får det då så behöver jag inte ha något dålig samvete när jag tagit det iaf. Navelpiercingen var nämligen belöning/muta.

Så allt som allt så är min fråga, är det värt det ?
Utomlandsresa smärta eller ej.


   
Citera

it's not worth it
det blir svårare att hångla eller suga av nån om du har det [n]


   
SvaraCitera

Vänta tills du är 18, får du inte så får du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

it's not worth it
det blir svårare att hångla eller suga av nån om du har det

Är det inte mysigt att hångla med någon som har tungpiercing. Och är det inte det minsta skönt att bli avsugen med tungpiercing ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själasvälten:

Vänta tills du är 18, får du inte så får du inte.

Jag hatar att vänta, jag brukar göra som jag vill. Men man kanske kan visa lite respekt :/


   
SvaraCitera

Sydwas:

Är det inte mysigt att hångla med någon som har tungpiercing. Och är det inte det minsta skönt att bli avsugen med tungpiercing ?

1. ja det har du rätt i [y]
2. NEJ! det gör ju ont [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

1. ja det har du rätt i
2. NEJ! det gör ju ont

1.Men, ja då är det ju positivt.
2.Borde inte det bero på hur skícklig personen är ?
Drar du förhastade slutsatser eller är det faktiskt något självupplevt ?


   
SvaraCitera

Sydwas:

Och att hon ska anmäla dom

Det kan hon inte.

Sydwas:

Personen som kör kanylen genom min tunga kan ju inte veta att jag är där med en fejkförälder

Dock hjälper du till att förstöra både piercarens rykte och förtroendet mellan dig och din mamma.

Sydwas:

t ? 🙂

Att tungpiercingar skulle medföra dålig andedräkt och förstörda smaklökar är myter.


   
SvaraCitera

Sydwas:

självupplevt

jag antar att den tjejen inte var så skicklig [n]


   
SvaraCitera

Sydwas:

Varför är alla mammor så negativa till en av de piercingar som syns minst ?

Undrar jag också. [mad] Satans morsor, fast min kära mor har gett sig nu efter snart 3 år av frågande och gnällande, så jag ska ta hål i tungan om 1 vecka ungefär! [y]

Sydwas:

Är det inte mysigt att hångla med någon som har tungpiercing

Jag tycker tungpiercing är skithett på brudar. [cute]

Sydwas:

skönt att bli avsugen med tungpiercing ?

har ingen erfarenhet av det men det verkar nice faktiskt lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du ska vänta tills du är 18, eller tjata sönder på din mamma tills hon inte orkar lyssna mer på dig. [y]

Vincenco:

det blir svårare att hångla eller suga av nån om du har det

Inte alls [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sydwas:

Är det inte mysigt att hångla med någon som har tungpiercing. Och är det inte det minsta skönt att bli avsugen med tungpiercing ?

Ja och ja.


   
SvaraCitera

Vincenco:

det blir svårare att hångla eller suga av nån om du har det

Men, nej [confused]

Som massgrav påpekar så är det oärligt mot både piercaren och din mamma om du går dit med "falsk vårdnadshavare". Vänta tills du är 18 istället. Hur gammal är du förresten?


   
SvaraCitera

Sydwas:

Iaf, mamma säger bara: mimimimimimimim, dålig andedräkt, mat som fastnar blö blö blö blö. talfel, smaklökar som förstörs.

haha.
det där har jag inget av, o jag har tungpiercing 🙂

Vincenco:

det blir svårare att hångla eller suga av nån om du har det [n]

>__<
nee, det blir det inte! inte om man har rätt längd iaf.
kanske om man ska hångla med läkestaven som är skitlång och typ råkar fastna med den i förhuden vid avsugning då! [tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ääh gör de bara 😛 åt dan efter o skölkjde aldrig och de va ingen fara ... allt smakar som de ska .. ha inte dålig andedräckt ( hoppas jag xD ) har inga problem alls o ja har haft den sen ja va 15 ! ( fyller snart 189 så snart 4 år)


   
SvaraCitera