Aviseringar
Rensa alla

Piercing på praktik


Zandra_K:

Jag ska praktisera inom äldreomsorgen

Pluggar du till sjuksköterska eller något annat inom vården?


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Är det någon som har något bra tips på hur jag ska göra för att mina piercingar inte ska växa igen under min praktik? Jag ska praktisera inom äldreomsorgen och där är ju inte pierciar så vidare omtyckta då de "sprider bakterier". Så behöver tipps på hur jag kan göra!

Det finns plaststavar du kan köpa, det syns iofs men ej lika mycket som en vanlig stav/smycke.

Jag valde själv att ta ut min piercing (labret) när jag började min halvårs praktik i receptionen på ett hotell eftersom man har mer kontakt med olika personer varje dag, en plastbit i käften då är ju faktiskt en grej som kan dra ner ställets rep även om man är hur trevlig som helst.. tyvärr.


   
SvaraCitera

Stargazer:

jo självklart är det så. Man ska dock inte tro bara för att man haft dem i flera år att det inte skulle kunna bli några problem

Nej, självklart inte... Men det du skrev innan om att man inte skulle hålla på och ta ut smyckena innan var lite klumpigt formulerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dhagor:

Pluggar du till sjuksköterska eller något annat inom vården?

Undersköterska för tillfället, drömmer om ambulans eller inom psyk senare, men det kommer att dröja innan jag kommer till det då jag för tillfället läser 50% och kag vet ej ännu om jag fixar 50% då jag är sjukskriven och detta är lite test på vad jag orkar med.

styrbjörn:

Jag valde själv att ta ut min piercing (labret) när jag började min halvårs praktik

Jo den i läppen och ena örat lan jag ta ur, men min i näsan drar snabbi ihop sej och sen har jag två rätt nytagna i ena örat (tog dom i jan) och den i naveln krånglar i mellan åt så den är typ som nygjord fast jag haft den i typ 2 år, så den kan jag ej heller ta ur, men den syns ju ej heller så den är nog lugnt med.


   
SvaraCitera

soetis:

Varför skulle en piercing i ögonbrynet sprida mer bakterier än en i örat?

det har jag inte sagt.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

drömmer om ambulans eller inom psyk senare

Oh, coolt. [surprised]
Har i hemlighet drömt om att bli ambulansförare ändå sedan jag läste det där inlägget för en halv minut sen. 😛

Zandra_K:

men det kommer att dröja innan jag kommer till det

Du vet ju var du vill iaf. En lång resa blir lättare om man vet vart man vill komma. [y]

Öh, men just det. Du bör kanske överväga att så småningom ta ut dina piercingar för gott. Jag menar inte att det är någon brådska eller något, men du skulle nog finna det lättare i längden, iom att du satsar på en karriär inom vården. En tanke bara, som du avgör din inställning till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dhagor:

men du skulle nog finna det lättare i längden, iom att du satsar på en karriär inom vården. En tanke bara, som du avgör din inställning till.

Jo jag vet vad du menar, sattsar jag på ambulans så finns det inte mycket val som det ser ut idag med vad folk tycker om piercingar, men satsar jag på psyk så är det inte omöjligt att ja kan ha dom kvar, men det är en sak jag ej vill bestämma nu. Men jag förstår vad du menar.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

men jag har två rätt nygjorda i örat och de får jag ej ta ur och är de inte accepterade

[rolleyes]

Zandra_K:

Öron är okej, men ej hål någon annan stans!


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Öron är okej, men ej hål någon annan stans!

Zandra_K:

men jag har två rätt nygjorda i örat och de får jag ej ta ur och är de inte accepterade

Lite motsägelsefullt kanske? [smile]

Zandra_K:

Det är jst där skon klämmer för skulle det vara bakteriespridning så skulle inte heller örhängen vara godkänt så det är just för att "alla" har hål i öronen som gör att det är okej, men inte någon annan stans.

Hål i näsa och i läpp innebär hål i slemhinna, vilket kan samla mer bakterier.

NickoKick:

t ex använder vatten för att underlätta när man sätter i smycket igen

Jag brukar köra på helosan

Avregistrerad:

nemas problemas med piercings inom äldreomsorgen.

Det är upp till just det stället man jobbar på, handlar inte alltid om hygien. [n]


   
SvaraCitera

Ha retainers i? [party] Sånnadär genomskinliga plastsmycken, syns inte lika mkt iaf!

Exempel:
​Labret retainer

Sen så förstås jag inte hur bakterier skulle kunna vara anledningen till att man får plocka ut piercingar, tar man ut smycket så finns ju hålet ändå kvar = lika mkt bakterier? [bigcheers] Det verkar vara själva piercingen som alla stör sig på, har hört om människor som blivit ombedda att ta ut sina piercingar pga. jobbet (labret etc.) och sedan gått dit med retainers i (endast bytt till ett mindre synligt smycke) och ingen har sagt ett ord. Skumt!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera