Aviseringar
Rensa alla

Piercing trots lite halsont?


Ämnesstartare

Jag har vart sjuk hela förra veckan, och idag börjar det verkligen kännas ok, bara att jag är lite "grötig" i halsen och pratar lite annorlunda. Men jag har inte ont, är möjligtvis bara lite torr i halsen.. Tror ni att jag kan pierca mig i tungan imorgon ändå? Tror ni det går om jag sköter piercingen lite extra noggrant bara? Tacksam för seriösa svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vad är det värsta som kan hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minsta infektion kan påverka läkningen. Tror det blir lättare infekterat då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jo ofc men jag menar, man överlever en infektion ^^
Man dör inte, behöver inte kapa tungan och förlora smaklökarna sker isf vid själva piercingen...
Så vad är det värsta, en infektion 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Så vad är det värsta, en infektion 😀

Precis[wink].
Men om man får en infektion, måste man inte ta ur piercingen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej nej, om det svullnar och piercingen är för kort, smycket alltså, så ska man ta ut. Men annars kan man låta det gå över bara... 🙂 Kommer dock ömma och vara mkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Nej nej, om det svullnar och piercingen är för kort, smycket alltså, så ska man ta ut. Men annars kan man låta det gå över bara... 🙂 Kommer dock ömma och vara mkt

Nu lärde jag mig nått nytt[y][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom dock ihåg att det kommer från mig, en som "hobbypiercat" mig och mestadels blivit "hobbypiercad". Och är alltså ingen utbildad piercare... Men det är så jag gjort vid infektion och allt är bra med mina piercingar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag piercade mig iaf, för på morgonen när jag vakna kände jag inte av nånting i halsen förutom att jag prata lite konstigt.. Det varar lite nu men känns ingenting i tungan så tror inte det är någon större fara men man får hoppas på det bästa ;D


   
SvaraCitera

Jag hade asont i halsen när jag tog hål i tungan ^^ det gick bara bra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera