Aviseringar
Rensa alla

piercingar i usa


Ämnesstartare

Jag ska till USA på ett utbytesår i höst, och jag funderar på att pierca tungan. Mamma är jätte emot det då hon säger att vissa familjer i USA är jätte konservativa och att det kommer att försvåra mitt år och även att man får talproblem. Dock tror jag inte på det med talproblem då jag hört flera som har tungpiercing och idag upptäckte jag att min danslärare hade det och hon har jag haft i ett och ett halvt år 😛 så ja, vet ni något om detta och hur skulle ni gjort? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan få liiite svårt att uttala vissa ord de första dagarna typ. Annars inte. Det där med USA vet ja inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du kan få liiite svårt att uttala vissa ord de första dagarna typ. Annars inte. Det där med USA vet ja inte.

jo men precis, det sa jag också, det är ju när tungan är svullen och piercingen inte läkt än 🙂 Hon sa att jag skulle få svårare att uttala engelska ord .. :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ligger någonting i att piercings inte är lika uppskattade, i allafall bland de (religiösa) i USA. Många skolor har också förbud mot piercings andra än "vanliga" i öronen, men dessa är vanligtvis privatskolor (haha jag minns att jag inte ens fick ha en souvenir-tisha för att trycket på tröjan var för stort) och eftersom en tungpiercing sällan syns om man inte skriker eller så, så kan jag inte se varför det skulle vara så himla farligt.

Min personliga åsikt är att piercings är fula, men gör vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

Hon sa att jag skulle få svårare att uttala engelska ord .. :O

Bullshit 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

Hon sa att jag skulle få svårare att uttala engelska ord .. :O

Det där låter mer som en desperat mor<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungan kan ramla av ner i halsen när man sover har jag hört! Passa dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

h eftersom en tungpiercing sällan syns om man inte skriker eller så, så kan jag inte se varför det skulle vara så himla farligt.

ja men precis, det jag menar, och det finns piercingar som gör att den inte syns lika mycket.. Såna genomskinliga platta alltså ingen kula .. då syns den extremt lite har jag hört 🙂

Mårran:

Det där låter mer som en desperat mor<3

tycker jag också, men det nekar ju hon till.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Min personliga åsikt är att piercings är fula, men gör vad du vill.

ja, då delar du åsikt med min mamma 🙂 du har ju i alla fall turen att slippa se den !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Bullshit 😛

tycker jag också, dom säger: ja men du ska iväg och studera ett främmande språk, vill du försvåra det? (jag vet inte när engelska vart främmande.. ) Jag menar, jag kanske inte kan prata superflytande engelska, men jag kan ju det i alla fall och då förstår jag inte svårigheten i det. Eller i alla fall inte hur det skulle kunna försvåras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Tungan kan ramla av ner i halsen när man sover har jag hört! Passa dig!

Det har ju tydligen min mamma hört också.. haha


   
SvaraCitera

kakburk_:

man får talproblem

ja du får talproblem enligt min mening, har inte träffat en enda människa med tungpiercing hittills som inte kan prata ordentligt. Kanske inte så att man inte förstår vad de säger men det hörs ju då och då att de har skrot i käften!


   
SvaraCitera