Aviseringar
Rensa alla

PIIIIIIIIIIIP


Ämnesstartare

hej idag när jag satt mig vid datorn (laptopen ) och skulle he på musik,men när jag skulle höja till lite högre än 63% ljudstyrka, så börjar de PIIIIIIIIIPA som fan, och de slutade aldrig förän jag skruvade ner ljudet lite, sen märkte jag även att jag kan inte stänga av datorn, typ när jag ttrycker " starta om " så händer inge:S, och när jaag bara håller i knappen då slocknar skärmen och allt, men när jag ska he på han då är jag direkt ute på skrivbordet igen :S, som om den aldrig va avstäng / bara seriösa svar tack


   
Citera

den är väl sönder, köp en ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

den är väl sönder, köp en ny

lawl :P, den är ny köpt^^, för typ 2 månader sen :P,


   
SvaraCitera

japansgrill:

sen märkte jag även att jag kan inte stänga av datorn, typ när jag ttrycker " starta om " så händer inge:S, och när jaag bara håller i knappen då slocknar skärmen och allt, men när jag ska he på han då är jag direkt ute på skrivbordet igen :S, som om den aldrig va avstäng

Kika i kontrollpanelen, vad som är meningen skall hända när du trycker på knappen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kika i kontrollpanelen, vad som är meningen skall hända när du trycker på knappen

vartå i kontrollpanelen ? finns en hel del saker att välja mellan :P, btw jag har windows 7:), om de blir nån skillnad


   
SvaraCitera

japansgrill:

vartå i kontrollpanelen ? finns en hel del saker att välja mellan :P, btw jag har windows 7:), om de blir nån skillnad

Skriv kontrollpanelen i sökfältet när du har klickar på start-ikonen..

Jag har aldrig suttit på Windows 7 dock..


   
SvaraCitera

Öppna valfri mapp.
Där det står i vilken mapp du är, skriv in följande:
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Energialternativ\Systeminställningar

Bilden kanske hjälper:

Annars rekommenderar jag en viruskontroll, eller kanske en formatering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unnamed:

Bilden kanske hjälper:

aha tackar :), jag tror de ska funka nu, men ljudet är fortfarande konstigt något du kan hjälpa mig med?


   
SvaraCitera

japansgrill:

aha tackar :), jag tror de ska funka nu, men ljudet är fortfarande konstigt något du kan hjälpa mig med?

Jag är ganska dålig på ljud etc. men det brukar fungera om man installerar om drivrutiner.

1) Ta reda på vilket moderkort du har. (Windows knappen, sök på DXDIAG)
2) Gå in på tillverkarens hemsida och sök efter drivrutiner (drivers på engelska tror jag)
3) AUDIO om det finns någon sådan underavdelning, ladda hem, installera, starta om datorn (om det nu fungerar[wink])
Om det inte fungerar med senaste drivrutinerna, testa de föregående.

Kommer åka hemifrån nu, så jag kan inte svara mer på några timmar.


   
SvaraCitera

Tror folk läser dom första orden i din text och sedan tänker "Fan heller!" och skiter i tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Tror folk läser dom första orden i din text och sedan tänker "Fan heller!" och skiter i tråden.

haha kanske , troligtvis :P,


   
SvaraCitera

Borde gå på garantin.


   
SvaraCitera