Aviseringar
Rensa alla

Pink Floyd- The Wall


The Bitch:

Nej, man behöver inte inmundiga några narkotiska preparat för att se The Wall. Men visst underlättar det med lite ganja i lungan.

I don't need drugs to appreciate pink floyd to appreciate pink floyd but sometimes i need pink floyd to appreciate eller hur är det man brukar säga?

The Bitch:

Att gilla gammal gubbrock och inte har sett The Wall ligger ungefär i samma nivå som att inte hört talas om Elvis.

Jo jag vet det är för jävligt. Ska börja läsa Bengt Liljegrens biografi över pink floyd snart så jag kanske kan ta och se filmen när jag kommer dit i boken.

Dan_the_ironman:

han sa att det är världens dyraste amatörfilm

kan inte avgöra om det är bra eller dåligt


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Häftig, bra musik men långtråkig.

Enjoy_The_Silence:

Jag håller med, den blir lång tråkig i vissa delar men musiken och allt annat väger mer. 😉

Jag tror man som betraktare får dela upp filmen i tre delar. Del 1 - skådespelardelen som jag tycker många gånger kan vara lite tung. Del 2 - den tecknade delen som är HELT FANTASTISK. Del 3 - den musikaliska biten som även den är helt fantastisk. [smile]

Pappa såg nämligen världspremiären av The Wall Live på Earls Court i London 1980. Pink Floyd skulle ut på världsturné med The Wall Live på scen. Världsturnén bestod av 7 konserter 7 kvällar i rad i London, 7 konserter 7 kvällar i rad i New York City och 7 konserter 7 kvällar i rad i Los Angeles. Sedan var världsturnén slut. Pappa som alltid släpade med sin en bandspelare på alla konserter bandade hela konserten - den första av dom 7 i London. [smile] Med SUPERLJUD! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från första gången jag såg filmen vill jag bara se den om och om igen! [bigsmile]

Jag blir sjukt inspirerad att göra en liknade film iframtiden!


   
SvaraCitera

Enjoy_The_Silence:

Jag blir sjukt inspirerad att göra en liknade film iframtiden!

originellt.


   
SvaraCitera

Allt i allo är den rätt så bra tycker jag men inte direkt något mirakel eller något.

Förutom vissa av de animerade sekvenserna som är. så. jävla. snygga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

originellt.

Haha. Jo... [bigsmile] Men personligen skulle jag finna det intressant att göra en psykodelisk film på ett oldschool sätt. [wink]


   
SvaraCitera