Aviseringar
Rensa alla

Pink Floyds bästa skiva av dessa:


Smilen
Ämnesstartare

Vilken skiva vinner?

Av dessa 2 klassiker må ändå DSOTM segra i mitt hjärta.


   
Citera

Pink Floyd vilket jävla skit band 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Zombie For Real:
Pink Floyd vilket jävla skit band 

Du ställa skamvrån?


   
SvaraCitera

Dark side


   
SvaraCitera

Mellan the Wall och DSOTM så är DSOTM bättre musikaliskt, men the Wall är mer genialt och ett bättre konstverk.

Mitt favorit album av Pink Floyd är dock Animals:
81Zt1sgUDtL._SL1500_.jpg

låten "sheep" ger mig gåshud varje gång. Med klar basgång,bra användande av trummor, tydligt budskap, genial övergång mellan delarna i låten, och de bästa är övergångarna mellan sång och blåsinstrument som avslutas med ett kort gitarr riff.
ekoeffekter med inslag av ambiens bidrar till låten sound.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

winei001:
Mellan the Wall och DSOTM så är DSOTM bättre musikaliskt, men the Wall är mer genialt och ett bättre konstverk.

Mitt favorit album av Pink Floyd är dock Animals:
81Zt1sgUDtL._SL1500_.jpg

låten "sheep" ger mig gåshud varje gång. Med klar basgång,bra användande av trummor, tydligt budskap, genial övergång mellan delarna i låten, och de bästa är övergångarna mellan sång och blåsinstrument som avslutas med ett kort gitarr riff.
ekoeffekter med inslag av ambiens bidrar till låten sound.

Jag är inte jätteförtjust i Animals, men visst Sheep är guld värd.


   
SvaraCitera

Smilen: The Dark Side Of The Moon + Wish You Were Here, Animals och The Wall

De riktigt STORA album som PF har gett ut är:

The Dark Side Of The Moon
Wish You Were Here
Animals
The Wall

Även första låten på Atom Heart Mother (en klar 10-poängare) och likaså den nästan 24 minuter långa Echoes som avslutar Meddle.

Här kommer Shine On You Crazy Diamond LIVE på Knebworth 1990. Kolla in 18-åriga Candy Dulfer från Amsterdam som lirar saxofon (från ca 8.20).  Hjärta


Hjärta 


   
SvaraCitera

1972 hyr PF hela Pompeii Stadium i Pompeii, Italien som för övrigt begravdes vid ett vulkanutbrott från vulkanen Vesuvius år 79 efter Kristus. 

Ensamma (inte en enda människa som publik) framför PF sin drygt en timma långa konsert en solig dag 1972. Här kommer det 24 minuter långa mästerverket Echoes.


Hjärta


   
SvaraCitera

Borde ge Pink Floyd en chans. Men det blir en annan dag.


   
SvaraCitera

Alla som inte säger dark side.. e sånna som tycker george harrison e bäst i beatles..

man bha... ok 😛 😛 😛


   
SvaraCitera

patgod


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

thl*kt N.:
patgod

huh?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Blir nog the wall faktiskt. inte för att det har någon betydelse när det kommer till Pink Floyd.


   
SvaraCitera